Geng Panda Slim

About Me

My Photo
A fully housewife for a man named Gabril and A Mother of a daughter Leona,
A kampung girl that grow up in a rural kampung in sabah and now I am currently living here Jungle of Rocks (Kuala Lumpur)

Monday, January 3, 2011

Sketsa C hati dan C Fikir



Hati        : wassup girl… u Nampak sedih?
Fikir        : nothing… its juz a moment, I xleh bernafas nak kenang
sumanya.
Hati        : Yo, tenang la… ko buat keadaan tambah runsing.
Fikir        : ko ckap senang la… aku yang susah nak buat pertimbangan tau…
Hati        : apa yang susahnye… ikut je hati engkau… dah sudah…
Fikir        : Hei hati, benda macam ni perlu pertimbangan tau…. Kena buat betul2.
Hati        : Habis tu, ko nak buat mmacam mana? Ko lupa yang ko penah bagitau aku benda ni suma dah berakhir dalam hidup kau?
Fikir        : Tak, aku tak lupa. Aku Cuma terfikir, kalau ini jalan yang tepat, kenapa aku masih ragu? Kalau ini kebahagiaan dia, kenapa aku masih sakit? Kalau betul ini yang saya mahukan, kenapa hati ni masih merintih? Kau jawab lah Hati… tolong aku.
Hati        : Aku nak tolong macam mana?
Fikir        : kau sahabat aku dari kecil… kau faham kehendak aku… kau kenal aku lebih berbanding orang lain…. Tolong lah aku…
Hati        : Fikir… saya bukan tak nak tolong tapi, macam yang kau cakap aku ni kenal kau dari kecil, susah nak pisahkan kita, apa kau rasa aku rasa juga, apa kau buat, aku pun rasa itu yang aku akan buat. Aku sayangkan kau Fikir. Lebih dari segalanya dalam dunia ni….
Fikir        : Jadi?
Hati        : Maknanya, aku sendiri buntu akan keputusan yang harus di ambil. Kita berdua sama2 terperangkap dalam masalah ni. Aku tau ko terluka. Ko perit rasakan ni semua… aku juga Fikir… aku tau ko nak sangat. Dan aku pun nak sangat ko dapat pa yang ko mau.. tapi sama macam kau, aku tak tau pa nak buat ngan semua ni…
Fikir        : Terima kasih hati.. sekurang-kurangnya kau ada untuk mendengar semua luahan saya…
Hati        : Hey, buddy, itu namanya kawan kan?
Fikir        : Yerp... I love u Buddy…

Ketika waktu berjalan, masa memberiku ruang berkarya.

2 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91