Geng Panda Slim

Thursday, October 25, 2012

Produk Baru Untuk Kulit Aku.



Lagi update pasal product. Hehe… so… what. Tak nak baca.. close ja k…

Kali ni nak cerita pasal produk baru yang aku pakai. Namanya Phyto Essence. Aku ambil one set dengan Face Cleanser, Emulsion Moisturizer dan Skin Lotion. Produk ni khusus untuk kulit sensitif dan kombinasi macam aku. Sebelum aku teruskan, ni haa gambar produk ni. Dapat carik kat Google.. malas nak snap sendirik.

Well, sebenarnya aku dah lama dah jelling-jeling produk ni. Hee.. tapi masa tu masih ada product lain. Masih pakai yang lama tu… bulan lepas selepas aku kehabisan pencuci muka, aku pun p Cosway cari pembersih muka bebas Paraben dan Sodium Laureth Sulfate (SLS). Mula-mula ingat nak ambil Bioglo Skin Renew. Tapi tengok ingredientnya, penuh dengan PARABEN. Aku tolak tepi. Hehe… 


Then ternampak produk ni promotion masa tu. Tak ingat dah berapa RM tapi pembersih muka je la. Aku pun memang nak pembersih muka je. Toner masih banyak kot. So aku ambik dan start pakai. Setakat ni kulit aku masih berjerawat. Cuma banyak sangat whiteheads. Aku tak pasti sangat kenapa. Jerawat pula besar dan tak bermata. Tapi aku tak rasa ianya akibat produk ni melainkan Pil Himalaya - Neem yang aku ambik. Pil ni berfungsi membersihkan darah. Aku ambik untuk tujuan kecantikan. Nak buang jerawat. Hehe… sudah banyak produk aku pakai untuk muka tapi takda kesan pun. Jerawat tetap berulang even worse kadang-kadang. So, nak cantik biarlah luar dan dalam kan. Jadi jerawat yang keluar ni mungkin hasil tindak balas daripada pil tersebut. Tapi tak ada lah teruk sangat.

Sebelum ni guna Himalaya Gel Cleanser, sangat okay. Tapi masalahnya, sangat susah mencari bila aku berada di kampung halaman.  Kena turun KK untuk cari gel cleanser. RUMIT, hehe. Tapi cosway ada kat kampung jadik, aku memang selamat la kalau guna produk Cosway. That’s why aku berubah angin. Tapi Aku bukan la orang yang terlampau melampau dalam aspek ni. Aku beli sebab aku perlu. Aku tidak bertukar-tukar produk sesuka hati. Selepas aku puas dengan sesuatu produk, aku akan bertukar. Tapi aku akan habiskan dahulu produk sedia ada. 

p/s: mood ke Cosway tadi nak beli supplement. Tau tau beli lain pula. hehe.. tapi memang aku nak beli pun. hehe. Supplement tu nanti beli dengan MrG la. hehe. 


Yang Penting HATI Bah.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91