Geng Panda Slim

About Me

My Photo
A fully housewife for a man named Gabril and A Mother of a daughter Leona,
A kampung girl that grow up in a rural kampung in sabah and now I am currently living here Jungle of Rocks (Kuala Lumpur)

Saturday, November 14, 2009

Pretend that it's dosen't hurt...

I heard a song play by a deejay from a local radio. and this song make me really think that i can't forget him untill now. i am just pretending that there was nothing. Perhaps he were honest to me to say that he was really apologize but how many times? I have try so much times to get back to him... but what he did to me last semester make me can't.

May be its still not the right time for me to think about marriage. sombody i really need in this moment is him.O GOD, please, help me to forget him. Make me strong, so i can walk in my life such as nothing ever happen. Give me strength to facing him again when i come back to sabah. i need to be strong. i want to show to him that i will  be  more better than anyone he use to hurt me before.

God, pulihkan saya daripada kelukaan ini sepenuhnya. Saya tidak ingin secebis pun kelukaan bertaut di hati. Saya ingin sangat kuat, but sometimes, saya kalah dengan airmata. i still cry for useless stuff. O Tuhan,, berikan aku kekuatan...

Saturday, November 7, 2009

Suatu Pengalaman.

Macam-macam berlaku di sekitar saya kebelakangan ini. Rasanya tidak mampu saya mengulas satu persatu daripada semua ini. Terasa hati turut sama terbeban dengan pelbagai persoalan yang ada. Cukup tersentuh dengan pelbagai peristiwa yang di alami oleh orng di sekelilingku. Dan bila saya di tanya, apa yang harus saya jawab? Saya sendiri pernah mengalami. Dan untuk bangkit semula adalah amat memeritkan.
Bagi diri saya, yang ada sekarang ni, segalanya memang memeritkan tapi satu pegangan seperti prinsip yang saya pegang setiap kali saya jatuh ialah,
“saya boleh bersedih, menangis, merintih, berdukacita, atau apapun jika saya berdepan dengan kelemahan, namun saya akan pastikan bahawa saya akan kembali bangun. Kembali berdiri.”
Saya pernah berkata kepada diri sendiri ketika saya mula2 mengalami hal ni suatu ketika dahulu. Bahawa saya akan jadi lebih baik daripada orang yang pernah menyakitkan hati saya. Cuma ya sebagai manusia kadang kala saya lemah dan kerap kali menangis. Tapi saya selalu kan bangkit lagi. Tentunya dengan Kasih Kristus. Kenapa? Sebab saya dapat kekuatan hanya dengan Kristus. Ketika saya sering berbeban berat, dia selalu buat saya lega dengan pelbagai cara.
Setiap kali saya merasa kalah dengan diri sendiri. Tuhan sering menguatkan saya. Bukan saya nak bagi tau saya ni kuat. Saya ni terlalu beriman. Tapi... saya ingin bagitau yang saya selalu di sedarkan dan ditolong Tuhan. Banyak kali saya jatuh dalam pelbagai pergumulan, perlbagai persoalan kerana terlalu mengikut kehendak diri sendiri. Namun akhirnya? Tuhan sayangkan umatnya.
Sekarang ini pun sedang bergumul dengan perkara yang betul2 membebankan fikiran saya. Betul-betul memaksa saya bertahan. Tuhan tahu persoalan yang kita alami bha. Jatuh bangun kita dalam dosa adalah proses pematangan secara rohani. Bagaimana mungkin kita kana mengetahui bahawa Tuhan maha mengampuni jika kita tidak pernah melakukan kesalahan?
Percayalah bahawa Tuhan melihat setiap perkara yang kita lakukan. Adakah itu dosa, adakah itu kerana iman. Adakah itu pengorbanan duniawi, mahupun pengorbannan untuk kemuliaan nama Tuhan. Tetaplah berdoa dan mengucap syukur atas setiap perkara yang kita lakukan. Mungkin semuanya nampak kabur. Nampak kelam. Namun, yakin lah bahawa segala sesuatu itu pasti indah pada waktunya.
Bercakap soal ini, saya kembali terkenang perkara yang saya putuskan beberapa hari lalu. Sungguh menyakitkan tapi, bila difikir semula, adalah lebih baik jika hidup ini seperti ini sahaja tanpa memikirkan perkara yang masih di luar kemampuan mata rohani untuk melihat. Entah di mana silapnya, tapi saya pasti Tuhan mengetahui. Suatu doa yang saya minta bertahun lalu, ingatkan telah terjawab. Siapa tahu, saya sendiri yang mengambil keputusan untuk mengakhiri segalanya.
Saya Cuma berdoa agar apa yang berlaku ini bakal membuatkan semua orang bahagia dengan kehidupan masing-masing. Saya ingin melupakan segalanya dan biar la Tuhan yang mengajar saya sendiri tentang kasih. Biarlah hati mampu melihat dahulu setiap sudut kehidupan saya. Agar saya mampu mengerti sebuah kasih yang benar di hadapan TUHAN. Ini menyakitkan. Terasa diri ini sungguh memalukan. Tapi Tuhan tak pernah melihat manusia dengan rupa tapi hati. Hany manusia saja yang membezakan sesama mereka. (menghakimi)
Semoga kebahagian mewarnai kehidupan kau...Terima kasih untuk setiap kebaikan ko terhadap saya. Terima kasih keran menyemarakkkan semangat saya di hadapan BAPA ketika saya sangat-sangat memerlukan. Terima kasih. Terima kasih. Tuhan memberkati the rest of your life. Kau faham siapa kau.

hati yang terluka sukar untuk mekar kembali. tapi jika di bajai dengan Firman Tuhan, di sirami dengan Airmata doa, dan di belai dengan perbuatan indah di hadapan Tuhan, pasti akan sembuh walupun memakan masa. TUHAN MEMBERKATI.

Friday, November 6, 2009

FaceBook


Wawawawa
Mumy... Ur daughter da addicted dengaan Facebook oo. huhuhu. Mumy, Kalu sa nda dapat Deacan List, mumy jan marah ahhh. hahahaa. Nda bha, mum, nanti sa  balik sa c kawan mumy p ladang, p sawah, p kabun sama p mana2 ahhh.. God bless You Mumy., Rindu tul ma mumy ni.

Wednesday, October 28, 2009

Today....



One of my most fav. place is LAKE. The picture show one of the human hand made Lake. Its Metro Prima Lake in Selangor. I feel relax while enjoy the view in front of me.The view were more great and wonderfull at night. With the various calour of lamp. Make my eyes rest. Indahnya alam ini BAPA.

************************************


Thursday, October 22, 2009

i need him. i really need u in ma life. y u also hurt me after i been hurt by other? y u juz come and hurt me. i think that u were the one from GOD for me. but y u do it to me? y u leave me? y u  hurt me?
u forget me and make me cry.
how can i facing this?
y must u hurt me?

do answer me if u read this.

I want To Cry

Right this Time..i feel hurt. I feel no One can help me. no one heard me. I really wanna cry this time.
its a long time to pretend that i am okay among them.
I feel i make my way too far from GOD. I feel i can't come out from this.
I feel God hand always by my side but i can't let my hand to reach HIS hand.
How can i go for it?

Entah apa yang perlu saya lakukan dalam perkara ini.
Bantu saya dalam Doa KAlian.
saya semakin jauh.

Wednesday, October 14, 2009

Sekali Lagi?




sepertinya saya merasakan saya perlu menulis sesuatu d area ini sekarang.
but i dont know what is it... God.
semakin hari saya merasakan suatu kekosongan dalam jiwa saya. Apakah ini? 
saya kehilangan pelbagai perkara yang saya impikan. Sakitnya perasaan ini.Sukarnya meminta hati untuk bersabar. 
namun hati, kau kena bersabar. bersabarlah sekejap lagi.
Tuhan pasti melihat apa yang terbaik dalam hidup-MU. 

Doa ku;
"Tuhan, Kau melihat aku saat ini. Engkau melihat segala yang baik dan buruk yang ada padaku. Bukan kebaikan malah kemungkaran-Mu la yang sering terjadi aku lakukan. Pegang la tangan ku bapa. Berikan aku jalan. berikan aku kekuatan. berikan aku semangat untuk bertahan dalam setiap perkara ini, dan bebaskan aku untuk perkara yang aku tak patut lakukan."

Doakan saya...

Saturday, September 12, 2009

Touching Heaven (RG Ministry)

Tuhan, Apakah Ini…

Shalom in Jesus name my fellow friends. Sepatutnya saya mem”post’kan ini dua bulan lalu.
                Mungkin saya belum peka dengan suara Tuhan. Kerana hingga saat ini saya masih alpa dengan hal ini. Saya benar-benar terasa sangat jauh daripada Tuhan. Namun siapakah manusia yang sempurna dalam dunia ini? Tuhan menjadikan kita tidak sempurna dan He want us to be more like HIM everyday.
                As Dr. Goh  ever said, dia ni pensyarah dalam bidang TESL di UPSI. Dia menyatakan bahawa  “God send you ( us) here, right in Tanjung Malim with a Purpose”. Suatu ketika dahulu, saya telah meletakkan hal ini dalam hati saya bahawa Tuhan memang menghantar saya kesini kerana suatu tujuan pelayanan. Does He do things without a purpose? Never right? Even when He gave us bad things, besides of that He have his Own purpose.  
                Saya tersentuh tatkala Dr. Goh talking about to put or perhaps it also suitable to call ‘To List Down Our Priority” so that we can manage what should we do first, to do, and not do in this life. 1st thing that the right and should be the first priority is a Christian. Everything I do or you all doing, make sure you all put and let God do it as His way first-mean u should be pray first. Then 2nd is as a student in Upsi. We might know what we should do in this place. Don’t be just wasting your time and get the scroll degree without nothing.
Saat itu, saya mengimbas diri saya seketika. aPakah saya datang dengan Tujuan yang benar? Ya saya rasakan ya. Namun sebaik sampai di tempat ini, saya melihat diri saya hanyut dalam pelbagai arus yang sepatutnya saya boleh tenangkan dan patahkan andai saja saya mahu melakukannnya. Oh Tuhan, I cry to God. I ask Him for the way I should walk on in this future living…
                I am thinking, what will gonna happen after this?  Saya tertanya, apakah saya sudah kembali, benar-benar kembali?  Ya Tuhan… apakah yang patut saya lakukan sebenarnya? Hingga saat ini saya masih lagi tertanya. Namun apa jawapan? Yang saya fikir dalam kotak fikiran saya setakat ini, “adakah anda percaya pada Tuhan? Dan jika ya, percayalah juga baahwa Jawapan-Nya aka nada sebentar saja lagi dalam hidupmu. Percaya sahaja”
                Saya bukan blogger yang baik namun saya jadikan ini sebagai medium terbaik saya bersuara. Dan saya amat merindui sebuah pelayanan. Merindui kehidupan bersama tri-tunggal. Tanpa sebarang keraguan akan dunia ini. Saya pernah berasa kuat dalam Yesus dan kenapat tidak sekarang? Kenapa saya perlu menjadi lemah saat ini?
                Bersama ini saya serta sebuah lagu yang sangat related dengan suara hati saya.

LAGU TETAP SETIA
*Maafkan aku, ampuni aku
Kadang ku tak peka ‘kan suara-Mu
Seringkali ku melayani-Mu
Hanya untuk kepuasanku
Ajarku ‘tuk berjalan  sesuai kehendak-Mu
Cho:
Kemanapun Engkau membawaku
Ku ‘kan turut bersama-Mu
Dan apa pun Tuhan yang Kau mahu
Ku kan ikut kehendak-Mu
Huuu..oooo
Ulang *

Keranaku disini penuhi panggilan-Mu
Selamanya ku setia kepada-Mu
Huuuu…oooo
Huuuu…oooo

Ulang Chorus

               

Thursday, September 10, 2009

Dilema...Mencongak Masa Depan.

seminggu ini begitu banyak perkara yang saya lakukan. saya saya amat kekosongan dengan pelbagai perkara. mungkin sesuatu yang kecil. namun Tuhan saya percaya akan menjawab saya. terlalu banyak yang saya lakukan. saya begitu jauh daripada Tuhan saat ini. saya mencari diri sendiri saat ini. saya begitu merasakan diri ini menjauhkan diri daripada Tuhan. 

Tuesday, September 8, 2009

CADS ENHANCEMENT CENTRE

Beberapa hari lalu saya dan rakan sekursus telah membuat observing  di sebuah sekolah yang terletak di Keramat. Sebuah sekolah menjadi tujuan kami. Perjalanan pada petang itu kami mulai selepas kami menduduki ujian untuk sebuah subjek major dalam kursus kami. 


saya dan kumpulan ke KL dengan menaiki bas. kami bermalam dahulu di kampung baru dan keesokan harinya saya baruilah kami bertolak ke keramat.

CADS Enhancement Centre. sebuah pusat khusus untuk kanka-kanak bermasalah pembelajaran khas. Namun apa yang saya ingin kongsikan disini bukan la suatu penjelasan mengenai mereka. melainkan suatu pendapat peribadi.

Melihat mereka membuatkan saya syahdu. betapa besarnya kasih Tuhan. Walaupun mereka ini datang daripada latarbelakan agama Islam. tapi saya melihat mereka melalui sudut pandang seorang anak Kristus. Mengingatkan saya kepada pelbagai dosa yang sudah saya lakukan sendiri. bagaimana saya dihadapan Tuhan yang berada dalam keadaan normal anggota badan dan boleh dikatakan normal pemikiran ini? berbanding dengan mereka yang serba kekurang dalam pelbagai hal. Pelajar di CADS terdiri daripada mereka yang berumur 6 tahun hingga 20 tahun.

Oh Tuhan, i am speechless bila berhadapan dengan kanak-kanak ADHD yang saya kira sungguh menakutkan. namun jauh didalam hati saya begitu tersentuh degan mereka ini. saya dengan rakan saya ditugaskan untuk berada dalam kelas ADHD.

Saturday, August 22, 2009

Till Today In UPSI

shallom,

its a long time, almost one month i havent post anything in this site. i mean in my blog. i become quite buzy with so many things around me. i got h1n1 holiday about 10 days. my university start after that. and i am thankfull to GOD. because of His LOVE i can stand untill now without the dangerous virus in my surrounding. all those believe in JESUS supposed to be grateful for HIS kindness and make us safe in this terrible ways. 

dalam tempoh sebulan ini, saya kembali menyelongkar stiap sudut kehidupan saya yang berterabur beberapa waktu ini. saya kembali menilai semula apa yang terjadi. walaupun saya tak ingin untuk memikirkannya lagi. namun jauh di sudut hati masih tersisa. 

saya tahu diri saya tak mampu sebenarnya menampung semua keperitan yang ada ini seorang diri. saya selalu menangis memikirkannya. saya kembali tersedar bila Tuhan mendatangi hati saya. Setiap hari YESUS mengetuk hati ini dengan keras. tetapi saya sering lemah. apakah ini kerana saya atau apa?

saya merasa selalu berdosa. saya sering merasakan bahawa diri ini terlalu hina dihadapan TUHAN. dan saya tak layak untuk beerhadapan dengan dia dalam banyak perkara.

mungkin tak semua perkara yang berlaku ini perlu saya fikirkan sebenarnya. dan saya tak tahu bagaimana caranya utk tidak emmikirkan hal ini. saya sering di hantui dengan pelbai perkara yang tak berguna. hanya akan memusnahkan mooda dan mempengaruhi kebahagiaan hidup yanbg saya alami. 

Tuhan... saya sering datang bila saya kehilangan arah tuju. dan saya kesal kerana  saya bersikap seperti ini dalam banyak perkar. Tuhan ampuni la dosa-dosa yang hamba-Mu ini lakukan ya Tuhan. 

Sem dua ini biar la saya mulakan jalani dengan baik.

AMEN.

Thursday, August 20, 2009

Tuesday, July 28, 2009

Poor Me


Hmm

Tugasan berlambak saat ni. Darjah kemalasan saya pun rasanya semakin menumpuk. Oh Tuhan. ada 14 tugasan. huhuhhuhuhu.. Camp lagi.. Klau bukan Tuhan yang tolong ni tak tau pegi mana dah.

kehidupan harian saya menjadi tak teratur. Tuhan kuatkan saya Bapa. menghadapi pelbagai cabaran dalam kehidupan masa kini yang sangat mencabar ini. saya amat lemah. Saya seakan mahu memutarkan waktu yang ada. saya tahu diri begitu terbatas saat ini. Tuhan beri aku kekuatan.

Tuesday, July 21, 2009

The Official Website - Chief Minister of Sabah

The Official Website - Chief Minister of Sabah

Shared via AddThis

Saturday, July 18, 2009

Just Wondering;

Some person might think that was so easy to see one thing. My new housemate, correctly, the two of us in this house is muslim and come from seremban. One of them is very talkative and were just finish sharing something that interesting and good for me. She asked me about the way to make the university student become or changing their mentality set. Such as to less their pro-religion or pro-identity. Thats make feeling good.

I answered her, and ask her to think one of the most probably can solve this. And i suggested, preparing an activity in long term, that push every student in IPTA and IPTS can be totally give their 100% co-operate to do it in good contion. May be thats sounds forcing but, that was the best answer to me. 

How can Malaysia be '1 Malaysia' as our Prime Ministry  said for his new leadership? Malaysia, a place that might known as one of the worlds miracle with the people inside its. Bause of too many race and religion can stay in a country. But, we as a Malaysian, can we prove that, inside us. Start from us. 

I am proud become a malaysian, but sad in the same time because our people minds set is so poor to see other race or perhaps their religion. They didn't wanna socialize with the person in different race, land, religion and status. 

Was that the true fact from their lesson?  My saviour, JESUS, never judge or see mankind from such things. Even the prostitute that come to HIM in Luke 7 : 38 state that "And standing behind Him at His feet weeping, she began to wet His feet with [her] tears; and she wiped them with the hair of her head and kissed His feet [affectionately] and anointed them with the ointment (perfume)." HE never see a human being in such way.

To me as a universitys students, i can manage with everybody in fact they doesn't issue the religion terms. Work together as a team is my coperative.

Jesus is always the way to be good in everything. 

Tuhan, Apakah Ini…


Shalom in Jesus name my fellow friends. Sepatutnya saya menaip ini dalam blog semalam. Namun kepenatan yang saya rasakan menghambat saya daripada menaip. Pertimbangan yang saya buat mengatakan bahawa, adalah lebih baik saya rehat secukupnya terlebih dahulu barulah saya menaip. Kerana kemungkinan besar saya akan tidak akan dapat menyampaikan apa yang saya ingin benar-benar sampaikan jika saya menaip dalam keadaan penat dan mengantuk. 

 Semalam selepas kuliah KAL 1023 kira-kira pukul 12 tengah hari. Saya bergegas ke pintu utama bersama kawan saya utk turut serta dalam PERKUPSI di Methodist school. Saya sangat teruja untuk menyertai sharing ini bersama dengan beberapa teman seagama yang memepercayai Tuhan Yesus Kristus sebagi Tuhan. 

 Suka saya nyatakan betapa di berkati saya pada saat itu dengan persekutuan ringkas. Its look like the “Doa Jumaat Malam” in Likas Church. Dan saya amat sukakan acara ini. Dimana ramai dalam kalangan kami dating dengan kerinduan yang mendalam dalam hati kepada Tuhan. 

 Mungkin saya belum peka dengan suara Tuhan. Kerana hingga saat ini saya masih alpa dengan hal ini. Saya benar-benar terasa sangat jauh daripada Tuhan. Namun siapakah manusia yang sempurna dalam dunia ini? Tuhan menjadikan kita tidak sempurna dan He want us to be more like HIM everyday.

 Yesterday, as Dr. Goh said, dia ni pensyarah dalam bidang TESL di UPSI dan merupakan Our Dad dalam PERKUPSI. Dia menyatakan bahawa “God send you ( us) here, right in Tanjung Malim with a Purpose”. Suatu ketika dahulu, saya telah meletakkan hal ini dalam hati saya bahawa Tuhan memang menghantar saya kesii kerana suatu tujuan pelayanan. Does He do things without a purpose? Never right? Even when He gave us bad things, besides of that He have his Own purpose.  

 Saya tersentuh tatkala Dr. Goh talking about to put or perhaps it also suitable to call ‘To List Down Our Priority” so that we can manage what should we do first, to do, and not do in this life. 1st thing that the right and should be the first priority is a Christian. Everything I do or you all doing, make sure you all put and let God do it as His way first-mean u should be pray first. Then 2nd is as a student in Upsi. We might know what we should do in this place. Don’t be just wasting your time and get the scroll degree without nothing.
Saya mengimbas diri saya seketika. Pakaah saya dating dengan Tujuan yang benar? Ya saya rasakan ya. Namun sebaik samapai di tempat ini, saya melihat diri saya hanyut dalam pelbagai arus yang sepatutnya saya boleh tenangkan dan patahkan andai saja saya mahu melakukannnya. Oh Tuhan, I cry to God. I ask Him for the way I should walk on in this future living…

 I am thingking, what will gonna happen after this? Saya tertanya, apakah saya sudah kembali, benar-benar kembali? Ya Tuhan… apakah yang patut saya lakukan sebenarnya? Hingga saat ini saya masih lagi tertanya. Namun apa jawapan? Yang saya fikir dalam kotak fikiran saya setakat ini, “adakah anda percaya pada Tuhan? Dan jika ya, percayalah juga baahwa Jawapan-Nya aka nada sebentar saja lagi dalam hidupmu. Percaya sahaja” 

 Saya bukan blogger yang baik namun saya jadikan ini sebagai medium ter aik saya bersuara. Dan saya amat merindui sebuah pelayanan. Merindui kehidupan bersama tri-tunggal. Tanpa sebarang keraguan akan dunia ini. Saya pernah berasa kuat dalam Yesus dan kenapat tidak sekarang? Kenapa saya [erlumenjadi lemah saat ini?

 Bersama ini saya serta sebuah lagu yang sangat related dengan suara hati saya.

LAGU TETAP SETIA

*Maafkan aku, ampuni aku
Kadang ku tak peka ‘kan suara-Mu
Seringkali ku melayani-Mu
Hanya untuk kepuasanku
Ajarku ‘tuk berjalan sesuai kehendak-Mu

Cho:

Kemanapun Engkau membawaku
Ku ‘kan turut bersama-Mu
Dan apa pun Tuhan yang Kau mahu
Ku kan ikut kehendak-Mu

Huuu..oooo

Ulang *

Keranaku disini penuhi panggilan-Mu
Selamanya ku setia kepada-Mu

Huuuu…oooo
Huuuu…oooo

Ulang Chorus

 


Wednesday, July 8, 2009



Hallo Everyone,

Huhu sem dua da start da sekarang ni. Hihi many things happen walupun baru je start kuliah. Banyak perkara saya uruskan. Cuti sem lalu, betul2 bersyukur pada Tuhan Coz dengan pertolongan dan rhema daripadaNya saya mampu kuat setelah apa yang saya hadapi. Jauh daripada itu saya mengingat keadaan diri yang begitu lemah dan memperoleh pertolongan. Betapa besar kasih tuhan untuk saya. Saya amat bersyukur.

Saudara, ingat la bahawa sejauh mana pun kita melangkah kita tidak dapat
lari daripada pengalaman kasih dan godaan dosa. Mungkin kita akan sering jatuh selepas kita bertaubat. Kita akan merasakan semakin jauh daripad Tuhan bila kita semakin menyedari bahawa segalas esuatu itu hanya ‘boleh’ dengan nama Tuhan. Someone ever told me, doa tiap hari but a few second after that dia mengaku dengan saya, yang dia juga demikian. Jarang berdoa.

Mungkin anda seperti saya juga, kenapa aku jadi macam ni. Anda hilang arah tujuan bila merasakan diri terlalu berdosa. Saya kekadang berasa sangat malu apabila menyedari diri saya amat berdosa dengan Tuhan saya. Mangingat begiu banyak dosa yang saya lakukan. Saya juga punya keinginan untuk melayani seperti orang lain. Seperti yang pernah saya katakana sebelum ini. Saya juga sangat merindui setiap perlakuan yang menjadi terang bagi orang lain. Malahan saya akui kekadang begitu sukar hidup ini tanpa kasih Allah yang agape. Saya sering merasa tertekan bila saya mengenag dosa dan perbuatan salah yang menyakiti dan mungkin menyinggung perasaan orang lain. Bagaimana ya mahu menjadi seorang hamba Tuhan yang pior? How do I can be HIS servant as HE ask me to be? I am weak.

Iblis di mana2 sering membuat manusia lemah. Tanpa sedar kita telah melakukan sesuatu yang salah. Yes, saya juga tertanya bagaimana saya bias kuat menghadapi setiap keinginan daging yang ada dalm diri saya ketika ini. Dimana kehidupan saya dikelilingi dengan pelbagai karenah manusia yang bukan sahaja berbeza asal usul, tapi juga kepercayaan. Saya sering lemah bila saya diperlekehkan. Saya jarang sekali mendiamkan diri bila seseorang mencemuh saya. Atau lebih tepat saya sebenarnya tak tahu haru bagaimana.

Baru-baru ni, cuti semester, saya berkongsi dengan mumy tentang banyak hal yang berlaku dalam hidup saya. Dan saya menjadi upset bila mumy banyak berkata sesuatu yang bertentangan dengan keinginan hati saya sendiri. Huh!! Tapi saya tak sedar yang saya dah lukakan hati mumy. Saya juga bingung dengan family prob yang melanda keluarga tercinta. Tapi apa yang mampu saya lakukan sebagai seorang anak selain melihat dan memerhati setiap perubahan kemudian menerima apa sahaja keputusan dan berdoa jangan berlaku perkara yang lebih buruk. Semoga saja semuanya baik2 saja di kag sana.

Semoga saja Tuhan melihat apa yang saya lakukan. Besides, nak ucapakan terima kasih buat kawan2 sekursus d UPSI yang berminat terhadap blog ini. Walaupun still org baru tapi saya janji akan improve setiap apa yang saya insert dalm blog ni untuk kepuasan hati para pembaca terutamanya mereka yang bernasib sama seperti saya. Tuhan memberkati kalian.

And ini sedikit catatan sepanjang saya bercuti.. hihihi

27 May 2009

Shalom everyone…
Saya sekarang ada dekat kampung halaman. Dah lama sangat dah tak balik dekat sini. Memang rindula dekat kampung. Bila balik sini, saya teringatkan waktu kecil saya yang penuh dengan cerita. Sangat menyakitkan segala kenangan yang ada dalam kampung ni. Semuanya pahit. Semuanya menyakitkan..

Semalam saya balik. Jumpa my mummy and my cousin. Rindu sangat dengan mereka. Dan kerana mereka juga saya balik kampung. Saya sebelum ni pernah terfikir... kenapa ya perjalanan hidup saya macam nie? Rasa macam hidup saya nie selalu dipersendakan..Ramai org berkata pasti Tuhan ada Tujuannya.
Ahad lalu saya ke Church SIB Muhibah, Ranau, Sabah. Pastor yang membuat sharing firman Tuhan pada ahad tersebut ialah Pastor Sintoh. Beliau telah mengambil ayat Alkitab daripada Lukas 15:11-32. Dengan tema BAPA YANG PENUH KASIH, beliau menyampaikan khutbah beliau pagi itu. Saya memang lapar akan kebenaran firman Tuhan pada masa tersebut rasa tidak dapat dikenyangkan. Saya agak kecewa. Dan saya mulai rindukan SIB Likas... saya sangat merindui gereja ini.


28 May 2009

BERTERUS TERANG

Setiap manusia ada masanya sangat sukar untuk berterus terang. Pernahkan anda berada dalam keadaan seperti ini? I’ve facing the way in so many times.. saya sering tersepit.. seringkali sya tak dapat berterus-terang dalam banyak perkara. Saya tidak bermaksud untuk berbohong. Cuma saya sering tersepit dalam membuat keputusan. Especially when it’s really hurt for other when I tell it.

Saya berhadapan dengan pelbagai situasi dalam perkara ini. Saya melihat terlalu banyak contoh di hadapan saya yang begitu sukar untuk berterus-terang. Saya kadang-kadang terfikir juga.. adakah ini yang terbaik dalam kehidupan saya.


31 May 2009

Shallom semua…

Hari ini hari ahad. Saya bersemangat sangat nak ke church. Saya dah lama sangat dah tak dating gereja dekat kampong nie. Teringin sangat nak tengok apa perkembangan terbaru they all yang ada dekat kampung ni. Hehe.. mesti they all dah sangat berubah dah sekarang. Saya tak tahu apa yang akan berlaku sekejap lagi tapi saya sangat excited nak dating church. 1st mestila sebab rindukan firman Tuhan. 2nd tu sebab saya memang teringin sangat nak jumpa kawan2 yang ada dekat kampong. Miskipun saya ni tak la seperamah mana dalam kampong. Tapi saya amat merindukan pelayanan saya dekat SIB Likas dulu. Terasa amat merindui pekerjaan itu.
Sometimes pernah jua saya terfikir, alangkah baiknya kalau dapat kembalikan masa tersebut dan saya terus bekerja di SIB Likas. Saya amat merindui suasana SIB Likas semasa kebaktian. Untuk kedua-dua sessi. Rindu dengan pasukan band PMM, Pasukan-pasukan pelayanan, komuniti-komuniti pelayanan dan persekutuan-persekutuan yang diadakan…memang suasana yang amat saya rindukan kala ini.

Walau apa pun tak bermaksud saya tak menghargai apa yang ada di kampung sendiri. Cuma saya maat merindukan sahaja. Entah apa akan berlaku selepas ini. Saya kehilangan idea sebelum ini. Sa kosong sahaja. Namun sejak akhir-akhir ini saya semakin bahagia dengan apa yang berlaku. Semakin hari saya semakin sedar bahawa janji Tuhan itu pasti akan tiba juga.

Bila ingat-ingat semula, saya masih ada 3 tahun setengah untuk completekan pengajian saya dekat UPSI sana. Apa yanga kan berlaku dalam tempoh masa ini ye? Rasa macam masa ni terlalu panjang pula. Saya betul-betul dah tak sabar nak tamatkan pengajian ini. Parents dan family saya amat perlukan saya. Saya perlu utamakan mereka dahulu buat masa nie.

When I looking back and see them live hard. I become sad. Mummy, daddy, sister, brother, mamma, and my papa… their live make me sad. They need me either I can’t do anything that can help. I am sad when I saw them back from farm and looking so tired and see them do all that’s until they become so skinny. Especially my mummy… I feel cry see her hand look like a wood with her dark brown skin she still smile at me and said. Continue your study. I really sad.

Each day I feel tired thinking about all of that. But after all that done, I grateful to God because HE always make me realize that all this is in HIS plan in my life. Thanks God. I have to go to church.

Thursday, June 25, 2009

God Bless You

Went To Hosp. Then Nothing can i Do there. Gerams aka Geramgi. hehe Later i wil post more. hehe da..

Tuesday, June 23, 2009

Bersyukur Selalu

shalom everyone

Dah lama saya tak update blog. Banyak benda kena buat kat kampung and then kena lawat suma family yg tinggal merata kat sabah esp. ranau and kk. Sandakan tak sempat nak g.

Banyak perkara yang berlaku. Saya sangat bersyukur pada Tuhan atas kebaikan-Nya dalm hidup saya. Meskipun dalam masa yang sama saya turut menyebabkan ramai orang terluka. tapi...Saya bersyukur sebab saya dapat mengatasi antara dugaan terhebat dalm kehidupan saya. Saya tak kan pernah menoleh ke belakang lagi kecuali jika itu kehendak Tuhan.Saya akan selalu bersyukur dan perbetulkan semua yang salah selagi saya boleh betulkan dalam hidup saya.

Terima kasih Tuhan.

Monday, May 25, 2009

Its My Birthday ( '_ * ) 25 MAY 2009

Shallom...

Dah lama sangat dah saya tak update blog nie..
Ada juga yang comment kat Fs kata tak dapat buka my blog.. sorry fren.. saya pun tak tahu kenapa tak boleh buka buat masa ni..

Bermula lembaran baru dalam hidup sia.
hehe birthday genap 21 tahun..

bebas daripada bebanan menjaga hati dan perasaan orang lain. heheh
lucu gak...

Just tunggu rencan Tuhan.. nampaknya dah ada tapi kena la betul2 peka mendengar suara Tuhan.

Esok harap2 saya dapat atau sempat post satu catatan untuk dibaca oleh anda sekalian sebelum saya balik kampung dan keluar semula sebelum balik UPSI nanti.. hehehehe Gud Luck for all...and God Bless You All My dear friend...

happy reading and see u next sem for those who same university with me...

Friday, May 8, 2009

08 May 2009

Ini mungkin merupakan entry terakhir untuk sem ini..
Aku akan balik sabah. Harap dapat buat entry semasa berada di sabah nanti.

Aku mahu melupakan segala perkara yang berkaitan dengan masalah yang aku hadapi di semenanjung ini...banyak perkara yang tak dapat aku mengerti, mengapakah semuanya harus terjadi, di dalam kehidupan ini. Satu perkara yang yang kusimpan dalam hati, tiada suatu pun yang berlaku tanpa Tuhan peduli. Tuhan mengerti..

Dalam kesakitan saya harus bangun dan harus mampu menjalani kehidupan yang saya sudah lalui selama 21 tahun ini. Tuhan melihat kehidupan saya dan dia merawat umatnya... Tahun ini merupakan tahun pertama akan meraikan birthday tanpa dia di sisi saya.

Tuhan Kuatkan aku. Berkati dan sertai dia ya Tuhan. Aku mengharapkan yangg terbaik dalam kehidupannya.

Wednesday, May 6, 2009

Indah Pada Waktunya

Maaf jika tuan empunya diri terbaca kisah ini.

Dah agak lama aku tak berblogging… Mungkin dah sampai masanya aku kena berterus terang dengan hidup saya. Mungkin Tuhan sudah mem'prepared' hal ini sejak dahulu lagi. Belakangan ini aku bergumul. Sangat bergumul dengan hubungan aku dengan seseorang. Setelah enam tahun menyemai kasih. Rupanya ini kesudahan yang berlaku. Aku sebagai manusia biasa hanya mampu  menangis dalam hal ni… aku bergumul dengan kekuatan diri selama lebih dua minggu atas perpisahan ni. Sangat menyakitkan… 

Lebih-lebih lagi bila dia bagitahu aku yang dia tak pernah menyayangi aku. Hanya Tuhan yang tahu hal ini. Aku hilang arah. Aku jadi buntu memikirkan yang aku telah kehilangan antara orang paling penting dalam hidup aku. Aku kehilangan tempat bergantung, bermanja, mengadu masalah dan pelbagai perkara. Betul-betul hilang pertimbangan. Aku amat sedih bila kehilangan dia. Aku tahu masih ramai lelaki jauh lebih baik daripada dia. Tapi aku aku sangat mengasihi dia dan dia adalah yang pertama.

Aku takkan dapat lupakan dia dalam hidup. Tapi aku akan perlahan-lahan kikis perasaan sayang aku pada dia. Orang kata, if u love someone, let them go, and if he back to you, then he is yours. Aku sangat sayang, sebab tu aku lepas. Kalau lepas ni ada jodoh, aku serahkan pada Tuhan. 

Memang sangat menyakitkan. It’s hurt me deep. Naluri saya terhiris dengan setiap kenyataan yang berlaku pada aku. Aku tahu aku harus lebih berserah kepada Tuhan dalam hal ini. Namun aku masih  lemah bila memikirkan soal dia dalam hidup aku kini sudah tiada.

Aku habiskan masa yang begitu lama dengan dia. Enam tahun bukan jangka waktu yang singkat untuk melupakan dia begitu sahaja.Aku ingin, tapi kuasa Tuhan melebihi segalanya. Bagaimana aku hendak melawan kehendak Tuhan? Setelah 6 tahun 2 bulan 24 hari aku bersama dengan dia. Tuhan meletakkan kesudahan seperti ini dalam kehidupan aku Sakitnya tak dapat aku gambarkan. Aku terasa seperti hilang arah, aku tidak ingin apa pun selain dia. Tapi semuanya hancur kini. Aku sedih dan aku mencuba untuk kuat...

INDAH PADA WAKTUNYA _ Edward Chen

Ada waktu ‘tuk berduka
Ada waktu ‘tuk bersuka
Ada waktu ‘tuk berdiam
Ada waktu ‘tuk berkata

Namun di atas segalanya
Ku tau Allah ku bekerja
Mendatangkan kebaikan
Bagi yang mengasihinya

* Disaat yang ku alami
Tak seperti yang ku ingini
Di saat tiada jawapan
Mengapa harus terjadi

Namun di atas segalanya
Ku tau allahku bekerja
Mendatangkan kebaikan
Bagi yang mengasihinya

Mungkin takku fahami
Apa yang kini aku alami
Namun ku tahu pasti
Kasih Allah ku takkan berhenti

Kan ku s’rahkan semua
Pergumulan ku pada-Mu Yesus
Ker’na ku tau pasti
Semuanya ‘kan jadi indah pada waktunya

Amen… Tuhan mencintai aku.. Lebih daripada manusia mencintai aku…

Saturday, April 18, 2009

This Early Morning

Shalom and good morning everyone..

Now i am still didn't sleep yet.. entahlah... terus-terang aku seolah2 baru je tersedar daripada kelekaan aku dalam satu hal.. aku tau aku silap adalm hal ni..
tapi tak bolehkah dia just jujur dengan aku saja...

Aku sedar aku tak ingin kehilangan dia. dia segalanya agi aku.... Tuhan inilah manusia selalu gelabah bila berhadapan dengan masalah dan jauh daripada Tuhan. terlebih lagi mengandalkan kekuatan sendiri..

Tuhan kenapa saya tak memparcayai manusia? Aku bingung sesaat memikirkan dia, tapi aku tak akan sesekali mampu biarkan dia berlalu pergi, Tuhan tolong aku.. amin.

Thursday, April 16, 2009

What The Problem Is?

Shalom.  

The Clocks Show 11.34 pm.. I am still wake up untill This Clocks. Haven't Study yet for the Exam. I Mean Study hard. same like Before I will study as I am. Blogging is my way to express my opinion. Especially when I am struggling to facing something. Honestly I am really stressed out of my own problem. It's all cause by a person. Some friends told me somehow before that she was really hated the problem... I Think I am too like that. I didn't like to facing it... And if I can, i prefer to deleted such problems... But guys, do you know the reason of those problem occured in your living? Do we realized that one thing? 

The Most important thing in our rest of life? Rather than your family, your status quo, your capable, your beloved one, your ambition and rather than everything in this world.. that is HIM who gave HIS life for us.. It's HIM J.E.S.U.S. These name in five Alphabets... really need our realize for the reason that we should living isn't only to thing for the problems in our life but also thanks and gratefull for it's. I am going to trying to grateful for everything that I facing, but I am too weak... I Always feeling hurts when problem never stopping to comes and fullfilled my life.. Oh God, My Jesus, Why YOU let me facing this? I am always blaming HIM. I am always be a stubborn daughter. 

In my life, I always hurting my parents with my stubborness. Forgive me Mum, Dad, Mama, Paa.. You all should scolded at me but i am glad that your forgiveness is always being. Thanks Lord For Giving me They as my parents...A friends ever asks me, why you grateful for your sickness? urmm and I answered it by a smiled.. imagine how bliss I am when a person asks me such question. As God servants, its was a MUST… if I am a real Christian that is God daughter.. 

Then some Sunday morning, a refreshment… as ussually I go to church every Sunday. And it blessed me too much everyday. The pastor were sharing about these topic on that day… I got the answer that mornig… God lead me to understand the Preech from pastor. He is preeching from 2 Thessalonians 1 : 3 – 11 and entitled with “ A Grateful And Pray”. From His sermon I understand one most important things and has changed my point of view for all the problems in my past, present and for those in my future. It’s was such like this, from the fourth sentence, pastor lead us to understand what actually the problems is based with our faith in GOD. Guys, you know what, its was really suprising me when he speaking about How Faith Can Grow Up from it. We all might say, “ aahh, everyones have problems.” And to positive it, we might adding “Problems can make me matured” huh? Am I right? Correct me if I am wrong. 

The next is the way to closer to GOD, he told us, who is mostly an university student..one of impressed University in Malaysia since it’s opened because it’s credibilty to provide a skillfull teacher for Malaysians. Huh, why I am talking about that?

PROBLEMS. God somehow permited the problems to controlled our living. Why? Because that is one of the way He show His Love to you when you are too far from HIM by mean that you aren’t living such HIS planned to you. He call you back to find His Face sometime. Without realize, these makes us increases in our faith isn’t it? Huh… it’s hard to explain actually…believe is the basic and general but faith is when you are following His Words. 

Reading the Bible. Bible is a Revelation from God for those who believed in HIM. With reading it, we are facing Jesus with our ownselves. Do you have same longing with me to see our saviour? It’s really amazing when we’re told that the only way to see HIM is by reading His words. When we know this, and feeling the refreshment, hope we will learn to loving the WORDS and read it’s. Never feel satisfied for our achievement in serving HIM. 

Friends, there are so many soul need to harvest, to be won for God. We should be realized, it’s wasn’t only us have the problems. So take it easy.
Mean submit all into God's hand. Because He knows the best for us. 

But, i would like to confess that as a human being, i am really weak.. I can't say I am perfect because I am Not. But God do. i believe that while I am writing this, He is leading me.. While i heard a song about He Is Mighty To Save by Hillsong.

I know my  problems is still be there. But i know God lead me to something when this is occured. I will let him go if GOD ask me to do so. But deeply in my heart.. I am still don't understand HIS planned in My life. Readers, Help in your pray... GOD BLESS YOU ALL.


Owh Lord, I am blessed for this. 




Sunday, April 12, 2009

My Life...

Shallom

Today i wanna share about something different..

"beberapa hari lalu saya pergi kuliah petang. Saya kenakan seluar slack putih yang agak ketat pada bahagian paha.. dengan blouse yang menutupi punggung...saya pakai Jacket siap dengan high heel bertalik belakang lagi. Masa tue hujan. Saya nak cepat... Sebab saya sendiri pun dah lewat untuk ke kuliah.. But saya betul2 geram bila sampai je dekat pagar keluar tu, Mak Guard dekat situ komen seluar saya.. Songeh betul.."

Saya dalam perjalanan t6tue jadi tak tenang.. apa salah saya berpakaian seperti itu? At least saya masih kelihatan sebagai seorang cikgu... Pakaian saya  masih formal berbanding dengan mereka yang datang kuliah dengan tudung, T-shirt biasa, seluar tracksuit dan sandal plate...

What such apperance that is hah? Cikgu saya disekolah dulu memang tak pernah sekali pun pakai pakaian tshirt, tracksuit dan sandal plate untuk semua urusan rasmi,,  nak jadi dengan U ni? Sakita hati bila mak guard pilih kasih mcm tu ajje.. yang lain tu dia tak tegur pula.. and also yang pakai pakaian labuh tapi bahagian atas dedah leher hingga setengah dada.

Huhu.. Geram saya... Tuhan saja Yng Tahu...

Tuesday, April 7, 2009

What A memory Mean?

Shallom... Kali ni mau cita lain sikit... hehe.. tak salah kan? Sebagai pendahuluan, sebenarnya saya terfikir untuk buat lagi satu blog tapi takpa la. Rasanya tak ada salah dimuatkan dalam nie..Kan? Saya tulis juga kat sini. Jangan pula membuat andaian yang bukan2 dalam hal ini k.

Saya bangun tadi pagi.. terus saya terasa lapang betul... Ntah tu napa.. macam sa bahagia betul ma d pagi td. Smlam sa tidur awal bha... jam 11 udah sa tido. Tebangun kejap yang jam 12.00 lepas tu tetido balik. Tadi pagi bangun jam 5 dekat2 jam 6... Trus rasa selesa dan ringan betul.. Terfikir sa kejap.. kenapa ni ari macam ni ahhh? Sa punya hati riang betul.. rasa bebas... sa trus ma p buka tu jendela, sa menyapu, kemas2 ni rumah kami yang udah 3 hari tak kena sapu... Budak cina d rumah pun udah bangun masa tue. Dia ada kuliah. Ada gak budak cina dari rumah sebelah bertandang tunggu kawan dia tue p Kuliah.  (Awal betul kan?)  Balik pada cerita saya tu... saya buka laptop lepas tu dan surf internet.. tapi macam nda lengkap jak ari saya... ada sesuatu perlu saya buat pagi nie seawal jam ini.. saya buka ma BIBLE... Baca terus tu bible sampai jam 8 pagi.. huu.. Indah betul perasaan saya tadi pagi...Saya p kelas pun saya rasa ringan jak. Happy jak. bahagia. Tertanya2 dalam hati, Sungguh besar kasih Tuhan yang IMMANUEL... 

Balik ja dari kelas td... saya isi Yayasan Sabah Scholarship. Kmeudian Tido... Bangun2 jak saya.. terus ingat kisah laaaaaaaaammmmmaaa duluuuu..... huhuhu rasa macam mau delete aja tu kisah. Hehe.. Sa rasa kan kalau la memori sa ni hard disk laptop, mau ja saya reformat terus nda kemudian pasang antivirus supaya apa2 hal yang tak akan bagi faedah kena tapis dah specially yang akan buat kenangan menyakitkan dalam diri.. Tapi tu kerja Tuhan bha kan? hehehe.. nda tau kenapa teringat bha tu.. mungkin sebab saya nampak sesuatu kot hari ni... huhu cabaran hidup.. lama sda sa pendam jak.. tetiba jak tebuka balik... um nda pa la... pedih betul hati sa ni.. teda hal sepahit tu.. Takkan boleh replace macam tu jak kan? Tapi mungkin macam satu lagu yang best tul sa penah dengar, indah pada waktunya.. Ya kali... mungkin masa tu, perkara tersebut adalah perkara terindah dalam hidup ni.. dan masa ni mungkin ni perkara terindah... huhuhu... Pahit jua terima ni keadaan ni... tp.. mcam mana mau cakp ahh.. biARla bha perkara tue.. hehe...

Skang ni da lama tak contact somebody... Saya tertanya juga apa hal dia mcm nie... tapi biarlah.. mungkin ini juga perkara terindah kan? hehe.. biar jak. Tuhan urus juga tue. huhu.. RIght on time may be perkara ni berlaku.. Even its hurts me deep.. but.. Tuhan tu ada bha kan? hehe da la nie..

Tapi walaupun mcm ni, hidup hari ni tetap saya boleh simpulkan dengan sangat membahagiakan.. entah apa kebahagiaan itu... tapi itu belakang kira la. Tuhan yang letakkan kebahagiaan tu hari ni.. huuuu

dah la... saya mau chaw.. ada meeting dengan cosma and fizi kejap lagi.. before that mau makan megi dulu... hehee lama dah tak makan megi...

Monday, April 6, 2009

Jesus Take The Wheel

Shallom, selamat pagi saudara. Sekarang ni masa menunjukkan tepat jam 0200am... Selalunya saya belum tidur pada waktu ini. Walaupun esok saya akan dihambat dengan jadual kuliah yang agak padat. Teringin nak tidur awal sebenarnya tapi kerinduan untuk mencoret sesuatu di laman ini menghalang saya. 

Hari ini 05 April 2009, Tanpa saya sedari dan juga mungkin dalam kalangan pembaca, hampir setengah tahun kita melalui tahun 2009. Masakah yang semakin laju berputar, atau saya yang semakin lambat kerana saya merasakan masa sentiasa tidak mencukupi. Adakah saya yang semakin lemah dalam menempuh hidup ini? Saya datang ke gereja hari ini dengan hati yang rindu. Pesta pujian diadakan... Saya rasa sangat diberkati.. Walaupun dengan ketiadaan elektrik menyebabkan keadaan menjadi agak panas kerana ketiadaan kipas selain pelbagai alat muzik yang tidak dapat digunakan kerana bergantung pada elektrik. Namun pesta pujian tetap diteruskan. Syukurla.. semuanya berjalan dengan lancar..

Preeching hari ini Pastor Jumih etik daripada Yohanes 4:23.  Saya di mengertikan tentang cara penyembahan yang benar dihadapan Allah. Dia bukakan mata hati kami yang rata-ratanya 95% adalah pelajar UPSI. Semasa menyembah apakah kita selalu menyembah dengan segenap hati, jiwa dan kekuatan kita atau macam mana? Ataukah  kita terlalu mengikut kata hati kita semasa menyembah. contohnya mendengar muzik dan sebak. Adakah ini terhasil berikutan penyembahan kita melalui roh dan kebenaran ataupun disebabkan oleh perasaan kita yang menguasai semata?

lalu ingatan saya melayang pada Pemuda-emudi di SIB Likas. bagaimana agaknya mereka saat ini dalam penyembahan mereka terhadap Tuhan? Masihkah mereka menjadi bualan para jemaat dan para pemimpin gereja. Tuhan, semoga engkau bersama mereka. Mereka memang dikurniakan semangat yang berapi-api dalam pujian dan penyembahan kepada Tuhan. satu pencapain yang memberangsangkan dalam pertumbuhan umat Allah.

Semoga penyembahan dalam roh dan kebenaran berterusan sehingga saat Tuhan Yesus datang kedua kalinya.. Amen..

Wednesday, April 1, 2009

Kadang-kala..

Shalom semua.. urmm kadang-kadang kita selalu bersyukur bila kita dapat benda yang baik... tapi bila benda yang kurang baik.. kita menyalahkan Tuhan...

bila saya fikir-fikir semula, saya tak dapat nak gabarkan bagaimana saya mampu hidup sehingga saat ini tanpa Yesus disamping saya. Banyak perkara yang berlaku dalam kehidupan saya yang seolah-olah mempermainkan saya. Ada olongn yang percaya pada Takdir dan nasib diri. tapi Tuhan mengajar saya dengan mempercayai bahawa Tuhan yang menentukan segala-galanya. 

Ya betul.. beberapa masa yang lalu saya mencari erti kehidupan saya. Saya merintih melutut kepada masa untuk menuntut hidup yang sepatutnya saya jalani.  Ntah la.. jawapannya tetap sama sampai sekarang... tak apa. 

Skarang setelah kenal dan mendalami hati Tuhan Yesus (  dalam Proses) saya semakin pulih daripada kesakitan ciptaan saya sendiri yang tidak mahu menerima pengajaran yang Tuhan berikan. Saya mahu membuka hatid an seluruh kehiupan saya kepada Yesus. 

Bagaimana nak jelaskan sebenarnya? namun satu yang saya pasti, saya kena kuat. Tuhan buat saya sehingga saya sampai dekat tempat ni.. tentu dia sudah ada perncangan untuk saya sejak awal-awal lagi.. terima kasih Tuhan...

Tuesday, February 10, 2009

Thanks Father For What You Give To Me untill 09 February 2009

Until this moment, I am still thinking and seeking for the reason that  i am here right now. Was this my real living or what? I sometimes asked myself, after graduate from here (Upsi) what such job do i apply or may be I will work for. 

 Perhaps, the others says that this is not the great choosen. But, what else I can acheive? I am taking the course that doesn't have any guarantee me a job after i Grad. eventhoug I am study in an Education University.

 I can do anything. I will try the best i can in this study. Eventhough it might not good as the other course ini Uni. 

 As an UPSI, everyones must think that after grad here, the job is waiting for us. But they are wrong.God was that Who give me this way and i believe in HIM. Without His hands i will be nothing since 21st year old before. 

 I let God do what He want in my life. 

I become weak when i look over my problems. Dad and Mom, my sibling, and other. God always keep HIS hand to me. He always took me back to Him when i going so far and show me that theres nothing can compare His Love to me and all people. 

 I want to serve Him as what I am. In Jeremiah 29:11 i got my strength, decide to accept this offer. While I cry for Money to came here, to spend while I am here, God once help me.He put the person arround me to help me. Thanks God. 

 Besides, while i ask for a friends that is from my own places, He also given them to me. Eventhough there was a different between me and them. I trusted Him for all that He have do in my past and for what He will do in my future. I do know, there was no Other LORD than HIM that I serve, and I confess as my own Saviour who is Loving me more than everyone do and also know me more than  I know my self. Lord u are my king. Jesus is my saviour all the time i ask fo HIS help. 

Thank You Jesus. You are the reason that i am  live... The reason that i am writting. I love  You. AMEN.

Friday, January 16, 2009

16 JAnuari 2008

Today i attend the "Personality Development" class. Its okay.. but the task. the assigment was really make me bored. how to do ahh. Many thing to search at internet. I am a gruop with five guys and 2 girls. hohoho..

Rasa macam berada dalam satu dimensi yang lain bila saya berada dalam kelompok tue, They all macam tak tahu nak buat apa2 but tak mahu dengar cakap orang lain. apa tue, Tak profesional langsung.
**************************************************************************************
sekarang ni saya dah ada dua assigment yang saya tak tahu langsung nak start macam mana, Senior semua cakap macam tu la memula ni.. tapi lama2 nanti okay la. hehehhe. harap2 macam tu la... ntah la tak tahu apa nak buat kat sini ni. heheh
ni la ni.. cari kawan2 saja d sini buat masa ni. heheh

KELAS APRESIASI MUZIK
First

hahaha.. ni yang paling best kat kelas tau. hehehhe. letcurer Loy sempoi aja. heheheh..lepas ni saya upload lagi saya punya aktiviti dalam kelas tue. hehehe... ok chow 4 now

Second

Friday, January 9, 2009

Shallom everybody.. saya rasa sangat susah hati sekarang. banyak perkara saya tak tahu di universiti ini. tambahan lagi saya masih terlalu baru dan tiada basic apa-apa. saya takut tak dapat mengharungi kehidupan 4 tahun ditempat ini. saya amat kesal bila saya macam ni. banyak assgment. tapi saya masi tak buat apa2. saya sedih. bukan tak mahu buat tapi tak tahu langsung apa patut saya buat ooo. mumy..
saya rasa macam mau balik sabah sahaja.

Kelmarin sorang kawan cina cakap dengan saya and my group yang dia mau stop. She is Sarawakian. Saya sedih, sampai sini macam ni jadi. duit ribu habis mau datang sini ooo. buan free, tapi dia still dengan emosi dia. But syukur pada Tuhan hari ni di nampak okay sedikit berbanding semalam.

Satu hal saya sedih, saya dah 2 minggu tak dapat p church. ahad lalu orientasi. ahad akan datang ni semua ambilan dec 08/09 ada penyerahan kad matrix. sedihnya saya...

Monday, January 5, 2009

HAppy New Year...


shallom everybody, so sorry. setakat ni saya lambat update blog ni..

New episode were early started in my life.

i am in Universiti Perguruan Sultan Idris Perak right now.

Please b pray for my study and for everything that i may facing on future ahh..

macam susah jua sini ni tooo. hehhehehe

Susah oooo. Teda kawan ni... Sykur jumpa juga anak2 BORNEO.. peace EveryBody... its hard to comfortable my self here.

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91