Geng Panda Slim

About Me

My Photo
A fully housewife for a man named Gabril and A Mother of a daughter Leona,
A kampung girl that grow up in a rural kampung in sabah and now I am currently living here Jungle of Rocks (Kuala Lumpur)

Saturday, November 14, 2009

Pretend that it's dosen't hurt...

I heard a song play by a deejay from a local radio. and this song make me really think that i can't forget him untill now. i am just pretending that there was nothing. Perhaps he were honest to me to say that he was really apologize but how many times? I have try so much times to get back to him... but what he did to me last semester make me can't.

May be its still not the right time for me to think about marriage. sombody i really need in this moment is him.O GOD, please, help me to forget him. Make me strong, so i can walk in my life such as nothing ever happen. Give me strength to facing him again when i come back to sabah. i need to be strong. i want to show to him that i will  be  more better than anyone he use to hurt me before.

God, pulihkan saya daripada kelukaan ini sepenuhnya. Saya tidak ingin secebis pun kelukaan bertaut di hati. Saya ingin sangat kuat, but sometimes, saya kalah dengan airmata. i still cry for useless stuff. O Tuhan,, berikan aku kekuatan...

Saturday, November 7, 2009

Suatu Pengalaman.

Macam-macam berlaku di sekitar saya kebelakangan ini. Rasanya tidak mampu saya mengulas satu persatu daripada semua ini. Terasa hati turut sama terbeban dengan pelbagai persoalan yang ada. Cukup tersentuh dengan pelbagai peristiwa yang di alami oleh orng di sekelilingku. Dan bila saya di tanya, apa yang harus saya jawab? Saya sendiri pernah mengalami. Dan untuk bangkit semula adalah amat memeritkan.
Bagi diri saya, yang ada sekarang ni, segalanya memang memeritkan tapi satu pegangan seperti prinsip yang saya pegang setiap kali saya jatuh ialah,
“saya boleh bersedih, menangis, merintih, berdukacita, atau apapun jika saya berdepan dengan kelemahan, namun saya akan pastikan bahawa saya akan kembali bangun. Kembali berdiri.”
Saya pernah berkata kepada diri sendiri ketika saya mula2 mengalami hal ni suatu ketika dahulu. Bahawa saya akan jadi lebih baik daripada orang yang pernah menyakitkan hati saya. Cuma ya sebagai manusia kadang kala saya lemah dan kerap kali menangis. Tapi saya selalu kan bangkit lagi. Tentunya dengan Kasih Kristus. Kenapa? Sebab saya dapat kekuatan hanya dengan Kristus. Ketika saya sering berbeban berat, dia selalu buat saya lega dengan pelbagai cara.
Setiap kali saya merasa kalah dengan diri sendiri. Tuhan sering menguatkan saya. Bukan saya nak bagi tau saya ni kuat. Saya ni terlalu beriman. Tapi... saya ingin bagitau yang saya selalu di sedarkan dan ditolong Tuhan. Banyak kali saya jatuh dalam pelbagai pergumulan, perlbagai persoalan kerana terlalu mengikut kehendak diri sendiri. Namun akhirnya? Tuhan sayangkan umatnya.
Sekarang ini pun sedang bergumul dengan perkara yang betul2 membebankan fikiran saya. Betul-betul memaksa saya bertahan. Tuhan tahu persoalan yang kita alami bha. Jatuh bangun kita dalam dosa adalah proses pematangan secara rohani. Bagaimana mungkin kita kana mengetahui bahawa Tuhan maha mengampuni jika kita tidak pernah melakukan kesalahan?
Percayalah bahawa Tuhan melihat setiap perkara yang kita lakukan. Adakah itu dosa, adakah itu kerana iman. Adakah itu pengorbanan duniawi, mahupun pengorbannan untuk kemuliaan nama Tuhan. Tetaplah berdoa dan mengucap syukur atas setiap perkara yang kita lakukan. Mungkin semuanya nampak kabur. Nampak kelam. Namun, yakin lah bahawa segala sesuatu itu pasti indah pada waktunya.
Bercakap soal ini, saya kembali terkenang perkara yang saya putuskan beberapa hari lalu. Sungguh menyakitkan tapi, bila difikir semula, adalah lebih baik jika hidup ini seperti ini sahaja tanpa memikirkan perkara yang masih di luar kemampuan mata rohani untuk melihat. Entah di mana silapnya, tapi saya pasti Tuhan mengetahui. Suatu doa yang saya minta bertahun lalu, ingatkan telah terjawab. Siapa tahu, saya sendiri yang mengambil keputusan untuk mengakhiri segalanya.
Saya Cuma berdoa agar apa yang berlaku ini bakal membuatkan semua orang bahagia dengan kehidupan masing-masing. Saya ingin melupakan segalanya dan biar la Tuhan yang mengajar saya sendiri tentang kasih. Biarlah hati mampu melihat dahulu setiap sudut kehidupan saya. Agar saya mampu mengerti sebuah kasih yang benar di hadapan TUHAN. Ini menyakitkan. Terasa diri ini sungguh memalukan. Tapi Tuhan tak pernah melihat manusia dengan rupa tapi hati. Hany manusia saja yang membezakan sesama mereka. (menghakimi)
Semoga kebahagian mewarnai kehidupan kau...Terima kasih untuk setiap kebaikan ko terhadap saya. Terima kasih keran menyemarakkkan semangat saya di hadapan BAPA ketika saya sangat-sangat memerlukan. Terima kasih. Terima kasih. Tuhan memberkati the rest of your life. Kau faham siapa kau.

hati yang terluka sukar untuk mekar kembali. tapi jika di bajai dengan Firman Tuhan, di sirami dengan Airmata doa, dan di belai dengan perbuatan indah di hadapan Tuhan, pasti akan sembuh walupun memakan masa. TUHAN MEMBERKATI.

Friday, November 6, 2009

FaceBook


Wawawawa
Mumy... Ur daughter da addicted dengaan Facebook oo. huhuhu. Mumy, Kalu sa nda dapat Deacan List, mumy jan marah ahhh. hahahaa. Nda bha, mum, nanti sa  balik sa c kawan mumy p ladang, p sawah, p kabun sama p mana2 ahhh.. God bless You Mumy., Rindu tul ma mumy ni.

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91