Geng Panda Slim

Saturday, November 5, 2011

Dilema Memilih Mereka.

"Hadeiii aku d tag lagi untuk join contest... errr. Sowie leee yang tag, aku tak rajin skang ni.. hehe mood skang ni nak buat entry bese2 je.. kihkihkih..."
 

Okay... entry  seriously, aku nak Tanya kepada sesapa yang sudi jawab ye... 
Aku betul2 dilema memilih ni...

Dah hampir 4 tahun dah aku stay dan stick dengan dia. 

Nak putus kasih sayang terasa payah... nak cari yang baru belum tentu sesuai... 

Tapi aku da fed up tunggu tanggungjawab dia kat aku. 4 tahun weii aku setia dengan ko.

 Kenapa ko langsung tak fikirkan wang dan ringgit yang aku korbankan untuk ko? Grrr..... 

Kenapa la STUPIDOH sangat ko ni tak nak faham....

Tapi mungkin yeee, ko memang nak aku cari yang laennnn kot.. hehe kan?


 











So, korang sume tolong aku pilihkan ye mana satu... sebab dah lama sangat aku setia pada dia ni...


Tapi sehingga sekarang aku masih macam ni...jerawat tetap nak datang huhu


1st, jangan suruh aku pakai dua product ni... Tak nak pakai dah... harm my kulits... :P dan chemicals sangat banyak... 


 aku ada servay2 tadi kat pekan, earmm usha2 yang ni....



 Terima kasih uncle GOOGLE.


 Antara Tiga ni mana yang okey yeee... tiga2 product  ni senang nak dapat kat Watson Tg Malim . Tapi semua produk ni aku tak pernah guna/try/cuba/test lagi.. :P so aku tak tau nak pilih mana satu... ada sesapa pernah guna tak? boleh komen sket tak?


Tapi sebenarnya hati ni da berkenan dengan product kat bawah ni.
Sebab dah lama da dengar pasal produk ni.... memang teringin nak cuba tapi tak tahu keberkesanan dia. Dan lagi satu. Susah nak cari kat tg malim....





Dua2 ni memang sangat teringin aku nak mencuba ( bahasa apa ni? haha... sapa2 pernah cuba tak? aku ingat nak beli nnt time nak ke TAPAH. (Selasa ni akan ke TAPAH lagi) hehe... so please2 la komen ye... :P


Yang Penting HATI Bah.

22 comments:

fiezah91 said...

haha.aku pun tak reti nak rekomenkan ko yang mana. lain orang lain kulit. tu susah tu. huhu

Unknown said...

muka fy pon byk jerawat..mcm2 produk fy pakai..dr loreal, garnier, clean&clear, oxy etc..end up fy pergi mydin beli sabun susu kambing harge rm 1.60 sekotak..muka da ok, kalau jerawat pon time period je..mybe, less chemical and less campuran kot wat muka ni ok kit..sekadar bg pendapat :)

panda montel said...

fiezah91: ahaha komen ko memang. asal ko tak ckp je suruh aku p jumpa pakai kulit? hahahaha



CheQ PP JoY: yeke....sama la.. da try da semua product tu.... actually garnier ni okay banding yang lain... less chemical banding product laen. tapi ye kot... kena try pakai yang less/no chemical.. Thanks bagi cadangan

dill said...

wuu~

tak tau la wen. guwa pakai olay jek

dill.

ORLANDO AHMAD said...

gua guna brand vaseline...

Lu guna kertas pasir keh3

Unknown said...

follow me okay kot

tricksrex said...

aha
aku sbb dah bosan pakai itu ini sama jek muka aku kan
last last aku tak pakai apa2
ahahhaha

tapi betul ke elok yg bwh skali tu?
nk try cari kalo elok

bib2426 said...

wen....ekau kono pakai produk mahal ni.
Ekau guno la.SK II......kompem jerawat ekau patah balek jo nnti.ekekekeke.......

panda montel said...

Dill: ko pakai olay okay ke? Aku pakai olay sebelum aku tukar garnier.. huhu tak de kesan...

ORLANDO AHMAD: Vaseline? Hmmm losyen dia i gune la... tapi tak terfikir lak nak guna for facial...(Pala otak ko, (kan da kena) suruh aku guna ketas pasir ea.. T_________________T kejamnyeee...

Syasyajohan: eammm i don wan follow u.. haha (adesss )

Trex: apekah panjang name ngko ni... hek hek... kawan aku cakp... banyak chemicals... dan aku pertimbangakn herbs product la trex... hihii...

Cik Bib: komen ekau juga la yang den suko... (la la la ) loghat aku kena ke.... kalau ekau nk sponsor aku hari2 aku sanggup pakai cik bib haha

bib2426 said...

HAHAHA....trex ngan pija (fiezah91) kato ekau kalau suko komen den. ekau blanjo piza. botul kan? HAHAHA..

wen, aku bukan orang noghori. loghat aku pon ntah kene ke tidak.HUHU...

dhiera zainudin said...

saya benci garnier!!!

acne aid memang bagus.. klo pergi dekat watson tg malim tu cepat sangat habis.

saya suka neutrogena. memang pakai neutrogena pun. tapi watson tg malim, xda jual acne wash. dah pernah cari. but still pakai deep clear. hek

himalaya pun bagus. untuk kulit normal, result dia dalam 2bulan sebab dorang guna herba. klo kulit yg terlampau banyak jerawat bole tgk result dlm 6bulan. instead of pakai himalay biasa, better u pakai himalaya purifying neem. my friend kerja dengan himalaya sbb tu tahu. hek.

selain pakai neutrogena, saya makan himalaya neem. product himalaya untuk cuci darah dan cantikkan kulit. klo kulit kamu terlalu teruk jerawat, better makan himalaya purem (tak silap nama dia). tp watson tg malim xda jual. mungkin boleh try tgk dkt farmasi bond-mega tu.

NinaAz said...

saya baru guna garnier..best..rasa sesuai ngn kulit..

tak semestinya kena cari produk muka yang sesuai utk hilangkan jerawat, jaga pemakanan kita seharian pun boleh buat kulit muka cantik. nutrisi yang seimbang, amalan pemakanan yang sihat..

GOOD LUCK =)

http://danishninaaz.blogspot.com/2011/11/produk-herbalife.html

gadisBunga™ said...

cer try neutrogena atau himalaya tuh. macam best je. mebi sebab nuetrogena tu takde pewangi dan himalaya pulak is all natural (kot?)

tapi saya tak penah try la...hihi~

panda montel said...

Cik BIB: aku tak faham sngat apa mksud engko ni.. hahha ko maksud apa ek? tak paham past pija dengan trex tu ckp apa. haha


Dhiera: awak org tg malim ke student kat sini? yeke benci garnier. hehehe kesian dengan produk ni sebab slowly sy akan tiggal produk2 set die.. hehe nak try yang laen... :p

Acne aid tu tak pernah try pula. hehe...dan tak penah g sy jumpa acne aid tu kat TM (cepat hbs kot)

Himalaya? hmmm berkira2 juga ni....


Nina: ok. thanks.


Gadisbunga: eheh... ya loh memang berkira2 nak pakai himalaya ni hehe

dhiera zainudin said...

saya keje dekat tg malim. nenek dgn atuk pun duduk sini~ he

tricksrex said...

hah bib guna nama aku yek!
haha

eh setelah aku baca baca komen di atas, esok nak try himalaya ahhh

panda montel said...

@dhiera yekeeee keje ape ye? kat mana tu? nak tau? hahaha sebok je kan?

panda montel said...

@tricksrex ha ah die mention kau. aku pun tak pasti die nak ckp ape sbnar nye haha

Nurul Zahar said...

Salam Wen. First time dtg sini. Sy jumpa blog awak after googling on Dalacin T. ;) Saya pernah tinggal di negara yg cuacanya sangat panas n bila blk malaysia penuh muka dgn jerawat, jadi oily n penuh parut. Tone muka pun x sekata. Saya bukan jenis yg suka beli product scr rambang mesti buat research dulu n sy sll ikuti forum di lowyat.net. Di situlah saya dpt tahu ttg combination penggunaan cetaphil n neutrogena moisturiser blh atasi masalah saya. Saya cuba n hasilnya mmg sangat baik alhamdulillah. So kulit saya better than before masa tu saya kat univ lagi mmg ramai yg tegur siap ty product apa sy guna. Dalacin t pulak mmg bagus utk kempiskan jerawat. Cetaphil bertindak bersihkan kulit lama2 dia hilangka parut n neutrogena utk lembapkan kulit. Dua2 product ni non comedogenic. Saya pakai cetaphil dah 5 thn. :)

Nurul Zahar said...

Salam Wen. First time dtg sini. Sy jumpa blog awak after googling on Dalacin T. ;) Saya pernah tinggal di negara yg cuacanya sangat panas n bila blk malaysia penuh muka dgn jerawat, jadi oily n penuh parut. Tone muka pun x sekata. Saya bukan jenis yg suka beli product scr rambang mesti buat research dulu n sy sll ikuti forum di lowyat.net. Di situlah saya dpt tahu ttg combination penggunaan cetaphil n neutrogena moisturiser blh atasi masalah saya. Saya cuba n hasilnya mmg sangat baik alhamdulillah. So kulit saya better than before masa tu saya kat univ lagi mmg ramai yg tegur siap ty product apa sy guna. Dalacin t pulak mmg bagus utk kempiskan jerawat. Cetaphil bertindak bersihkan kulit lama2 dia hilangka parut n neutrogena utk lembapkan kulit. Dua2 product ni non comedogenic. Saya pakai cetaphil dah 5 thn. :)

Nurul Zahar said...

Salam awak. Saya terjumpa blog ni after googling on Dalacin T. Saya suggest awak guna cetaphil combination with neutrogena moisturiser. Saya pernah tingg di negara cuaca sgt panas n kering lepas balik malaysia muka saya jadi teruk byk jerawat oily n byk kesan parut. Saya bukan jenis beli product ikut suka n mesti buat research dulu. Saya sll follow lowyat.net forum kat situlah ada irg suggest guna combination of abovesaid products. Utk jerawat saya guna dalacin t. Kesannya alhamdulillah better tha before. Cetaphil tu bersihkan wajah n kurangkan minyak di muka n lama2 parut di muka leh pudar n neutrogena bg kulit lembap n tak kering. Saya start pakai cetaphil masa tu sy belajar kat univ di sini mmg ramai yg tegur perubahan kulit muka saya.tona muka lebih sekata jerawat pun dah tak byk n parut pudar. Alhamdulillah praise to Allah. So now dh 5 thn saya pakai cetaphil x pernah tukar product cuci muka lain. Cuma saya dah x pakai neutrogena tapi cuba bio oil. Mmg best bio oil ni pakai sebelum letak bb cream kat muka n tak tertepek putih sangat. Nampak natural. Saya suggest awak guna cetaphil. Buat mandi pun boleh. 2 product ni non comedogenic tu yg plg penting. Kalau nak beli compact powder pun saya cr yg ada ciri non comedogenic. Selamat mencuba.

Unknown said...

Cube jer cetaphil

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91