Geng Panda Slim

Monday, April 11, 2011

TUA Versus Nangis

Selamat Pagi Malaysia!!!  Errr tu trex yang ckp ye... ( kah kah kah)

Eam aku pepagi ni disebabkan pelbagai maslah yang aku lalui sepanjang aku berada d KL menyebabkan aku tak dapat nak balik TM right on time then aku terpaksa menyusahkan SOmeBody bangun awal pagi, antar aku g terminal KLANG. Hahaha... kesian dia terpaksa di SUSAHkan...

Before that, kami sarapan dulu kat sebelah satu skolah kebangsaan. Ummm terasa diri dah tua sangat Nampak budak2 tu pegi skolah. Ada yang breakfast bersama kat restaurant tu lagi. Hurmmmm.... kesian kan? Tak sempat mama bapa buat breakfast kat rumah terpaksa amkan kat luar...

Kesian juga budak2 KL ni kan? Aku berfikir sejenak untuk sekolahkan anak aku nanti macam mana. Hmmm... ( yaiksss jauhnye melamun hahaa)

Then naik bas tadi kull 7.30am. nasib baik sempat tau.. hek hek hek... aku takde apa dalam bus tu.. aku duduk je aku tido... tido tido.. sampai pecan TM baru aku sedar dan nak ke KHAR. Yihaaa home sweet home liao.. Turun dari Bus Nampak g satu situasi menyentuh hati aku...

( aku walopun hu ha hu ha sini sana, aku jenis mudah nangeh wei... esp Nampak scene2 tertentu in real life) Aku Nampak apa? Aku Nampak sorang pakcik India dalam pertengahan Umur 45 mcm tu la. Dia sedang selongkar tongsampah. OMG... Duniaku.... kesiannya...

Aku tak persoalkan kenapa dia tak cari kerja lain tapi, aku persoalkan Sosioekonomi Malaysia skang. Makin ramai yang terhimpit dengan kemajuan yang dikecapi segelintir rakyat... tapi syukurlah aku tak pernah Nampak lagi orang selongkar tong sampah kat kampung aku... Moga pak cik tu find something useful...



Aku Tulis, Aku Kongsi, Aku Cerita

3 comments:

tricksrex said...

hoho
ko memang dah tua la tu wen

hmmm kesian tu memang kesian
tapi nak buat camne

T__T

kekekekeke cembeng ye ko ni
nanti nak buat cerita sedih la pulak nak tengok ko nanges ke tak

panda montel said...

ahhaha syukur le aku sedar diri trex.. ko pun sedar juga la k.. hahahha

ahah kesian, tapi kita nak buat apa kan?

ha buat leee nak jua baca story mory ko ni hehhee

Unknown said...

salam..pg.. ne cte tua2 ke???hehe alah..cte lh yg bst ke mcm lawak hehe..singga-mnyangga lh kta yer..

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91