Geng Panda Slim

Tuesday, November 13, 2012

Malware in My Blog



Beberapa hari ni aku hairan melihat trafik blog sangat la lembab. Buat entry pun macam semua orang sudah lenyap di dalam dunia maya. Senyap je. Bila buka nuffnung, trafik blog turun. Aku sangat hairan. Bagaimana hal ni boleh berlaku? (ecehcehceh macam pames sangat aku ni kan?) 

Then aku mula syak sesuatu. Mesti sebab Malware, dan aku minta tolong kawan2 blog yang baik hati untuk melihat keadaan blog aku.  TEPAT SEKALI!!! Kesian Panda Montel aku kena MALWARE Jahanam!  Aku down load software Malwarebytes kat Hippo dan scan laptop aku terus. Ternyata ada 28 malware di temui. Itu baru quick scan, belum lagi full scan. 

Kesian, rupanya sudah lama malware ni bersarang dalam laptop aku hingga sudah banyak yang diternaknya dalam hard disk aku. Syukur belum jadi barah dalam hard disk. Kalau tak, kena bedah lagi la My Lucky ni. Kemudian, sorang kawan suggest aku untuk remove/ delete link-link yang distributed malware tersebut. dan aku pun buat… syukur setakat ni Lucky dan Panda Montel serta dua adik Panda Montel masih sihat dan kuat.

By the way, aku betul2 nak minta maaf dengan semua kawan2 yang sudah melawat Panda Montel dan mungkin anda dijangkiti. 

Yang Penting HATI Bah.

2 comments:

Just said...

iya detect malware sy buka ari tu.. lupa kastau ko d fb. eheheh.. dulu pun sy pernah kena 1x. teda scan2 trus buang link2 yg kasi malware tu. pc ofis kan.. so teda la scan. hahaha..

panda montel said...

@Just hehe.. sampai hati ba sis nda bagitau. hehehe nda apa. sudah selesai juga. banuyak kali sudah kena ni blog sa ni

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91