Geng Panda Slim

Thursday, March 31, 2011

"Negara perlukan guru berkualiti"

Morning all, i did lil BW this morning and i read these thing. quickly grab my attention. Its all about nowadays teacher.
PUTRAJAYA – Timbalan Perdana Menteri berkata, cabaran yang digalas oleh guru sekarang jauh lebih berat dan secara realiti, masyarakat kini memerlukan guru yang berkualiti tinggi daripada sudut keilmuan, sahsiah diri serta berintegriti dan beriltizam.
Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, bagi mencapai tahap itu, golongan guru perlu peka bahawa kemahiran mendidik sentiasa berubah dan berusaha meningkatkan serta menyesuaikan diri dengan perubahan semasa serta persekitaran.
“Masyarakat sekarang memerlukan seorang guru yang mampu berfikir secara kritis, menulis secara persuasif, berfikir dan memberi pendapat secara logik serta mengatasi masalah rencam yang dihadapi oleh murid- murid pada masa ini,” katanya ketika berucap pada istiadat Konvokesyen Berpusat Ijazah Sarjana Muda Perguruan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) semalam. 







Aku Tulis, Aku Kongsi, Aku Cerita

2 comments:

Mad Buddy said...

Memang seharusnya jaman sekarang dengan kemajuan technology serta sikap kritis dari para murid, para guru diharuskan memiliki integritas tinggi serta memiliki ilmu mendidik yang lebih berkualitas. Minimal saat ini para guru harus bertitle Sarjana Pendidikan.

panda montel said...

ya... tep;at skali... memang di malaysia juga sekarang mewajibkan guru harus memiliki ijazah sekurangp0kurangnya. ini suatu langkah yang bagus sebenarnya...

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91