Geng Panda Slim

Tuesday, September 8, 2009

CADS ENHANCEMENT CENTRE

Beberapa hari lalu saya dan rakan sekursus telah membuat observing  di sebuah sekolah yang terletak di Keramat. Sebuah sekolah menjadi tujuan kami. Perjalanan pada petang itu kami mulai selepas kami menduduki ujian untuk sebuah subjek major dalam kursus kami. 


saya dan kumpulan ke KL dengan menaiki bas. kami bermalam dahulu di kampung baru dan keesokan harinya saya baruilah kami bertolak ke keramat.

CADS Enhancement Centre. sebuah pusat khusus untuk kanka-kanak bermasalah pembelajaran khas. Namun apa yang saya ingin kongsikan disini bukan la suatu penjelasan mengenai mereka. melainkan suatu pendapat peribadi.

Melihat mereka membuatkan saya syahdu. betapa besarnya kasih Tuhan. Walaupun mereka ini datang daripada latarbelakan agama Islam. tapi saya melihat mereka melalui sudut pandang seorang anak Kristus. Mengingatkan saya kepada pelbagai dosa yang sudah saya lakukan sendiri. bagaimana saya dihadapan Tuhan yang berada dalam keadaan normal anggota badan dan boleh dikatakan normal pemikiran ini? berbanding dengan mereka yang serba kekurang dalam pelbagai hal. Pelajar di CADS terdiri daripada mereka yang berumur 6 tahun hingga 20 tahun.

Oh Tuhan, i am speechless bila berhadapan dengan kanak-kanak ADHD yang saya kira sungguh menakutkan. namun jauh didalam hati saya begitu tersentuh degan mereka ini. saya dengan rakan saya ditugaskan untuk berada dalam kelas ADHD.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91