Geng Panda Slim

Thursday, September 25, 2014

Pengalaman Membesarkan Anak Pertama yang Mencabar



Dah berkurun aku tak update blog… cabaran sungguh membesarkan anak ni… bangga dengan ENcik Ben… (korang kenal dia..) sebab beliau masih ada masa nak update entry setiap hari walaupun kini ada dua baby… nak buat auto post aku tak ada idea dan masa nak menaip… 

Malam?  Suami guna laptop pada waktu malam… so siang je la masanya nak blogwalking dan buat entry… tapi masalahnya selama aku diam ni.. anak aku meragam,.. susah sangat nak tidur siang… 

Aku bagi pacifier pun dia tak nak… macam2 aku buat… tetap susah nak tidur siang. Mungkin sebab panas sangat… belum ada rezeki  nak pasang aircond kat rumah ni… tu pun kena Tanya owner kalau dia nak bagi pasang air cond… kesian anak aku… pun begitu bila malam… anak tidur sangat  nyenyak… pukul 7pm ke 7am.. itu purata dia tidur…dana masa tu lah aku nak bersihkan rumah dan buat segala kerja rumah yang tertangguh… 

Cabaran 30 Hari yang aku join ari tu.. terabai begitu sahaja.. Minta maaf kepada penganjur…

Tak boleh jadi macam ni.. aku kena juga cari rentak aku dalam menguruskan anak ni… semalam pula terjatuh depan bilik air… lantai licin sebab aku mop nak bagi sejuk sikit since semalam ada gangguan elektrik dari pukul 10.00am ke 6.00pm tapi menjadi 12.00pm ke 4.00pm sahaja… terimakasih encik TNB…
Sakit badan aku masih terasa. 

Ngilu semacam kat pinggang. Baru 3 bulan aku bersalin… doakan supaya tidak ada benda teruk berlaku…  rasa macam tulang bahu terkehel sikit. Sejak di bangku sekolah.. itulah first time aku jatuh teruk… syukur aku tak pegang baby masa tu… 

SHAKLEE Suplement terbaik Tanya saya anything dan saya akan jawab setiap persoalan anda… boleh email: wen25cyanor@gmail.com/ Facebook: https://www.facebook.com/wen.wink ataupun boleh weechat ID: wenwink_gab.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91