Geng Panda Slim

Sunday, September 7, 2014

Cabaran 30 hari (day 7) : Sejauh Mana Pendidikan penting bagi anda



Sejauh mana pendidikan penting bagi saya

Well well.. sangat penting.  Pun begitu pendidikan formal bukan lah yang paling penting dalam kehidupan kita ni. 

Sebab selagi kita hidup… kita akan sentiasa dan harus belajar sesuatu yang baru.
Tapi kadang-kadang bila seseorang memilik pendidikan yang lebih tinggi daripada orang lain… mereka cenderung memandang rendah akan orang yang lain. Bukan itu sepatutnya yang berlaku… sepatutnya ikutlah resmi padi.. makin tinggi makin tunduk.

Tunduk bukan bermaksud diam dan biarkan diri diperbodohkan.. tetapi kerana faham bahawa dengan berdiam kita menutup kebodohan kita terhadap hal yang tidak berguna.

I have a sentence that I love the most about education since I am graduated as a teacher… it is

“…to know everything in something and to know something in everything”

Its deep though meaningfull.

SHAKLEE Suplement terbaik Tanya saya anything dan saya akan jawab setiap persoalan anda… boleh email: wen25cyanor@gmail.com/ Facebook: https://www.facebook.com/wen.wink ataupun boleh weechat ID: wenwink_gab.

2 comments:

Tunsha Ayunie said...

aku suka entri ni.... sebab banyak je benda bodoh aku expose, adakah maksudnya aku bodoh...?? sobs.

panda montel said...

@TunSha Ayunie haha tidak lah bermaksud begitu. cuma kena hati2 dan berfikir. kalau x.. nanti orang lain nampak kelemahan kita... well i used to be that one too... sehingga orang perguna kan saya

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91