Geng Panda Slim

Wednesday, November 2, 2011

Terima Kasih Semangat Ku.


He he he he he he he he he

Escape kejap daripada tugasan assignment. Dah lama tak update blog ni rasanya.
Dan malam ni nak updet len len sket... :P len macam mana tu korang baca la sampai abes k...EHEHE. (GEDIK KE?)

Okay, dah lama sangat dah aku tak rasa setenang dan sebahagia ini dalam hidup aku. Rasa semuanya sempurna seperti apa yang aku nak, semua dikabulkan oleh TUHAN. (Thanks to God). Bersyukur sangat sebab kerana aku berani membuat keputusan ini dan hidup aku kembali ceria dan tenang. 

Sebenarnya apa yang berlaku baru-baru ini bagi ku sangat bererti, seolah aku telah Berjaya mendapatkan semula sebahagian daripada aku yang hilang hampir 3 tahun yang lepas. (err korang faham tak ni?) ehe biarlah tak berapa nak faham pun okay... 

Sebahagian daripada diri atau ringkasnya semangat aku hilang suatu ketika dahulu. Pergi bersama kenangan yang pahit dan perit untuk dikenang. Pedih dan payah aku kembali bangkit daripada segalanya. Kehidupanku tempang oleh kerana ia. Aku meneruskan kehidupan dengan realiti yang memang sukar untuk aku terima. (Cewahhhh ayat KAKI Novel ye tak?)

Tapi itulah realitinya, dengan susah payah aku berusaha ‘hidup’ kembali, dan sebagai manusia biasa aku melakukan kesilapan dan bersandar pada kepalsuan hidup. Menyandarkan kehidupanku pada kegembiraan yang kau rasakan “ ya benar” dan aku mengabaikan segala sesuatu di sekelilingku walaupun antaranya adalah yang terutama dalam kehidupan aku. Aku ketepikan semua perasaan yang ada dan aku jadi ‘HATI BATU’. Maaf pada mumy especially. T_T

Perlahan setelah itu kesedaran aku kembali, dan aku kini kembali pada diri aku yang sepatutnya dan aku lebih bersyukur kini, sebab aku bukan sahaja sedar malah separuh jiwa dan semangat yang kau pernah hilang sudah ada dalam diri ini semula. Terima kasih tidak terhingga kepada TUHAN dan semangatku.

Rupanya kehidupan ini bukan hanya untuk di tangisi tapi kini aku sedar ada kegembiraan dan kebahagiaan yang jauh lebih indah daripada hal yang kita jalani secara pura2. Aku tak salahkan sesiapa untuk perkara yang sudah terjadi... orang putey kata... lets gone by gone... dan aku lepaskan semua kemarahan, keperitan, kepayahan, dendam, dan segala perasaan negatif tentangnya dan aku kini kembali ceria.... :P 

Aku sangat2 gembira dan selesa dengan kehidupan aku dan aku berharap it will be everlasting. Namun yang paling penting, aku  tahu bahawa aku suda lakukan yang betul. Jarang kan kita tahu kita melakukan sesuatu yang betul?  Dan aku kini dah lakukannya... the right and best things is yet to come.
 
Dan mengetahui, bahawa bukan hanya aku yang berbahagia dengan keputusan yang aku ambil, membuatkan aku sangat berasa sangat berharga dan berguna untuk mereka. Terima kasih SEMANGATKU.
 
Yang Penting HATI Bah.

9 comments:

dill said...

same-same.

malu jap~

haha.

dill.

Ca'Oi_Bartowski said...

Chaiyok Chaiyok

http://takbest.blogspot.com/2011/11/honey-to-moon.html

Ct Aja said...

yea...teruskan bersemangat k..

cheekychubbycutegirl said...

tq sudi share ilmu...maknanya ifnir xperlu risau la pasal blog xleh sign in tu?hehehe...

Yatt S. said...

welcome back to life, and keep on moving :)

ORLANDO AHMAD said...

mau bersemangat balik jugak

fiezah91 said...

yeah! wen dah bersemangat kembali. hehe :)

dhiera zainudin said...

saya suka entri ni.. seperti memberi semangat secara tak langsung kepada saya!

panda montel said...

dill : hhahha malu malu miau yeee
Ca'Oi_Bartowski : ten Q hehe
Ct Aja: yearp opkos i will
ifnirsweet : yeee dear
Yatt S. : thanks... yeah sure.. for better tomorrow i will keep fighting hehe
ORLANDO AHMAD: hehe bagus bagus... jom sma2 semang balik...
fiezah91 : tibe tibe.. kunun ko kan?
dhiera: yeke ? wah bangganye wend an panda2 nyeee hehe

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91