Geng Panda Slim

Saturday, November 19, 2011

Cinta: Persamaan Vs Perbezaan


Selamat malam dunia.! Apa kabar kawan2 alam maya pandamontel ni? Sihatka? Baikka? Sudah makan ka? 

Okaylah,  straight to the point. Berapa umur korang sekarang? Keja? Ke Study? Dah ada simpanan blum? Dah ada keta belum? RUMAH? ANAK???!!!
Hmm... best kan tengok org lovey dovey? Nampak sweet je Kan? Yang si lelaki cute dan  yang pompuan pula cumil... masa bercinta tu kalau boleh kan nak je sama, serupa semua benda...nak kuar dating kena sama baju, gaya dan stail. Pendek kata nak sedondon la. Semua nak serupa...

Tapi kan, sebenarnya perbezaan tu lebih sweet daripada persamaan tau... nak tau kenapa? Sebab kalau semuanya sama, apa yang akan mewarnai kehidupan korang nanti? Ececeh... Entry wen aku kali ni nampak macam trip2 cumil kan?  Hmm buktikan apa yang aku cakap? Okay.

Yes WHEN à Part makan: makan benda laen2, dua2 boleh rasa makanan berbeza, best kan? Ni bagi org kuat makan macam aku yee... Part hobi pula: sorang suka karaoke, sorang suka baca novel atau buat blog (he he bajet macam aku kan?) boleh berkongsi kan? Part sikap: sorang pendiam, sorang becok. Bila jumpa @ dating,  yang pendiam rasa sweet je sebab ada orang berbual dengan dia. Dah cinta, mestilah suka layan kan? Yang sorang pun mesti happy, sebab orang tersayang layan die bercakap. Lagi Part Sikap: sorang sabar, sorang kurang sabar, so bila sorang jadi api, sorang akan jadi air. Neutral kan? 

Tapi ada juga benda yang mungkn serupa, mungkin produk yang digunakan? Warna kesukaan sama, citarasa wayang sama. Kaki jalan pun sama. Agak nakal pun yee... sependapat tentang masa depan. Jenis kereta di sukai sama? Aku suka jenis2 kereta macam Honda CRV dengan Toyota Rush.  

But its NO When à Guna sim berbeza rangkaian, sorang celcom, sorang maxis tak boleh la. Nak mampus ke. Nak top up bukan murah. Takkan kau nak sms sekali seminggu beb. Sekurangnya sehari harus ada sms kan? Kalau yang sedang hangat lagilah. Nak bersms je kerjanye... memang rutin org bercinta kan?

Entry aku jadik lain sikit ni sebab petang tadi kawan aku jemput ke majlis perkahwinannya dengan kawan sekelas aku juga. Aku sedih sangat sebab aku ada kat U time tu nanti. Wedding diorang tu 21 Dec, Cousin aku tunang bulan 12 ni, sorang lagi cousin akan kahwin pada 17 Dec dan kawan aku pun akan kawin pada 3 Dec. Tak ke sedih semua tu. Kalau la takwim IPTA tidak berubah. Sure i will be there, attending your wedding friends... huhu sedih. Apa pun TAHNIAH la pada yang akan berkahwin tu. Maaf ye sebab tak dapat datang...............


O ye, korang pernah terfikir tak nak tunang (dill ni mata semut TOL) simple? Hmm... ni gambar tunang kawan aku yang akan kahwin pada 21 Dec ni. Simple kan? So sweet. Dulu masa kecik2 aku tak suke pakai gown. Memang aku tomboy sikit. Nak pakai pompuan punye stail pon aku tak nak. Sebab aku banyak sepupu lelaki. Tapi lepas form 6 tu aku change. Tiba2 semuanya tukar 360®. Sampaikan masa nak ambil slip STPM pun cikgu2 sibuk tegur aku. (masa tu aku tak perasan pun aku dah berubah jdi “ladies” dengan beg bahu. Not a rugged sling bag. and lil mascara opkos.. dan bedak kompak powder silky gurl~ Haha) so aku pun terfikir nak kahwin nanti ( kecik2 gatal kan?) aku nak pakai jeans dengan t-shirt je la.... semua kawan aku gelakkan aku. Padahal masa tu aku memang serius tak nak gown2. "Orang Kristian kawin dalam gereja. Takkan ko nak pecah tradisi pakai jeans kot?" Haha (skang aku gelak bila teringat kembali). tapi dulu kan, aku memang tak nak. skang ni aku pantang tengok dress glamer tapi simple, mcm nak je aku beli. haha...


Okay la.. Panjang pula entry ni. Korang baca la yeee...  and Finally ni haaa gambar kawan aku tu tunang.... sweet dan simple. KAN? Thaniah LOREA. Everlasting Love.



Yang Penting HATI Bah.

8 comments:

dill said...

tuning tu ape? ngee~

dokter cinta wen,

dulu kawan saye kan, sorang pakai digi, sorang pakai celcom. nak sesak nafas sorang2 bile sms. kredit sokmo abes. hehe.

dill.

panda montel said...

@dillTuning tu pun ko tak tau keee... tu coklat laaa...

ha ha ye doktoer cinte haha.. yang tak pakar....

yeke? sesak la mcm tu. napa tak nak sama?

L said...

huhu.. selamt mengharungi alam perkahwinan kepada sesiapa yg nk kawen tuhh. huhu

jom bacer kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html

Unknown said...

uih cm stacy...hehe

dhiera zainudin said...

pergh... sangat simple dan sempoi~ macm mane org kristian bertunang ye wen?

panda montel said...

@dhiera nnt wen buat entry yeee hehe

dhiera zainudin said...

@Wen ok dear~

Len Inouie said...

Hahah.. nda heran lo ko tomboy masa kecik. Kawan ko pun sepa jak. Ada FIGHT!!! Yeah..makan tanah!Hahah.. zaman kanak-kanak kita pelik la tp fun!banyak benda yg sy x ingat..

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91