Geng Panda Slim

Saturday, December 1, 2012

Kekuatan Diri

Struggle to be strong. Untuk jadi kuat, tidak bermaksud kita perlu melawan semuanya. Biarkan orang berkata. Sakit, tapi jangan burukkan keadaan. Paling penting, saya perlu berhenti melihat/ mendengar kata2 yang membuatkan diri ini lemah. Ikut hati memang mati. Ikut rasa, saya memang kalah. Kalau selama ini saya mampu, kenapa sekarang harus mengalah. Cop apa saja, saya tahu kini siapa _______ dan siapa ________. Itu hak orang kan. ♥ ~ Bukan berpura2 tapi memang ikhlas dalam kebaikan yang saya lakukan. Kalau yang tidak baik, itu kelemahan saya...

Bila saya bersyukur, itu kebaikan yang saya lakukan kepada Tuhan. Mengembalikan ucapan syukur kepada pemberian dan anugerahnya. Bukan untuk menunjuk-nunjuk. dan bila saya membuat salah/ berkata xelok, itu adalah kelemahan saya... Saya tidak membesar dengan kesempurnaan dan semua orang pun saya tahu pasti membuat salah. Harus tetap Kuatkan diri seperti diri saya dahulu. Kuat dengan apa pun masalah.

Guys,
Aku minta maaf sebab post sebelum ni sangatlah menunjukkan betapa mudahnya aku terperangkap dengan emosi. Selepas evaluasi diri sendiri, aku sedar  semua tu tindakan Immature. I am so sorry guys, semuanya berlaku dengan pantas. Dan aku tak boleh betulkan apa yang aku sudah buat. Hanya maaf dapat aku katakan, mungkin tidak memperbaiki apa yang sudah berlaku, tapi pasti memberikan sesuatu yang lebih baik pada hari esok. 

  Yang Penting HATI Bah.

5 comments:

krole said...

bgus pren...kuatkan hati tabahkan jiwa...yang penting hati bah hihihi~snyum2 slalu ye wen~

Nik said...

kalau tak boleh btulkan apa dah terjadi. mintak maaf tu cara terbaikkan.

Jue said...

Hidup Wen...Yeahhh

panda montel said...

@krole masih dan akan sentiasa senyum krole. biarkan segalanya berlaku..,

panda montel said...

@nik ros ya Nik ros. minta maaf adalah cara terbaik. untuk jernihkan keadaan.

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91