Geng Panda Slim

Monday, December 17, 2012

Sayonara Everybody.

Mood Sedih.


Finally… we come to the end. Empat tahun yang lepas, aku tiba di UPSI. Masa tu berbagai perasaan timbul. Tetapi perasaan masa tu lebih kepada nervous sebab akan menghadapi kehidupan universiti, takut tak dapat sesuaikan diri.

Believe or not, dulu aku sangat takut kalau aku tak dapat cari kawan kat universiti ni. LOL. Yeah memang lawak. But then, semakin hari aku semakin belajar, semakin dewasa ni semakin sukar mencari kawan yang ikhlas dan benar-benar kawan.  Sebab tu aku selesa bersendirian. Kawan aku pun balik-balik itu juga, bukan tidak dapat terima orang lain, aku ok ja, Cuma to stick like a glue.. itu mustahil. Beberapa orang je kawan rapat yang aku ada. 

Yeah… esok hari terakhir kami akan dapat duduk bersama dalam satu kelas. Banding dengan dulu, aku rasa nak menangis sebab terlalu ramai orang yang aku tak kenal, sekarang ni aku nak menangis sebab semua 87 orang rakan sekelas sudah dikenali. Sedih hendak berpisah.  Tapi inilah realitinya kan. 

Dulu aku ingat pembentangan yang pertama dengan slang sabahan yang pekat tu. Sekarang aku sudah boleh bentang dengan relax dan menggunakan slang peninsular yang diorang kata standard language tapi bukan bahasa baku pon. Cintai Bahasa Baku Campaign.

Dulu, kalau nak berkomunikasi dengan rakan sekelas, aku selalu cakap bahasa inggeris sebab takut mereka tak faham slang Sabah aku. Rupanya mereka lagi tak faham bila aku speak in English. Sekarang, aku bantai je cakap sabah dengan kawan semenanjung. Hahaha. Dan mereka faham. English guna juga tapi most of the time communicate with the Chinese, foreign student and the lecturer only.

Dulu aku susah cari makan, semuanya pedas dan aku selalu gastric bila makan makanan pedas2 yang di masak oleh restoren melayu. Aku selalu menangis sebab susah sangat bagi aku nak cari makanan yang tak pedas. Tapi sekarang, aku kalau tak ada cili, boleh xda selera. Terbawa2 balik kampung, masak sup, pedas. Masak sayur, pedas, goreng daging,pedas. Semua kena pedas. Hahhaa. Sampai jerawat pun naik.

Kalau nak senaraikan semua yang aku rasa ni, sampai sudah tak akan habis. Dan tak akan siap. Hehe.


Yang Penting HATI Bah.

2 comments:

NasQ said...

sup ikan dekat wan wan KK pun sedap bah...

bib2426 said...

wen...kamo da abes blaja da?
da nak balek sabah bah?
meh la kita berjumpa-jumpa dulu meh. heh...

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91