Geng Panda Slim

Sunday, August 1, 2010

Rindunya Aku Pada Mereka

Bila saya melihat adik adik saya, terasa diri ni dah dewasa. Sekelip mata sahaja semuanya berlalu. Terasa rindu pula dengan zaman kanak-kanak kami dahulu. Rindu akan kenakalan saya bersama mereka. hubungan yang akrab dengan abang2 sepupu dan adik2 sepupu. Semuanya telah berlalu sepuluh tahun yang lalu. Huhu… dah lama rupanya semua tu.


Masa kecik2 dulu semuanya tak kenal sakit dan membezakan sesame kami. Semuanya bermain bersama. Tertawa bersama. Buat perangai sama-sama. Bahkan kami pernah bergaduh bersama-sama. Ahhahahaha..
Dengan kakak saya, kami pernah bergaduh hingga kakak ambil parang nak potong saya. Nasib bek la masa tu kitaorang rajin tengok filem aksi Jackie chan. Saya pun sempat buat aksi Jackie sikit. Ambil penyapu dan tahan parang yang kakak guna untuk libas kepala saya. ( ganas bukan main kan?) hehehhe well dulu2 saya ni tomboy juga. Hahaha.. malu pula.

Dengan cousin2 yang lain, kami sering mandi sungai bersama2 tak kira laki ke pempuan. Selepas tu mencuri buah buahan daripada kebun orang kampong. Hahaha. Antara kebun yang jadi mangsa kami masa tu adalah kebun yang berada di pinggir2 sungai. Apa tidak, semua kami balun. Hahaha.. bah biasa la ba, kalau dah mandi sungai berjam2 perut pun akan lapar, so kami curi la buah2n tu. But luckily xpernah pula kami kedapatan kata orang sabah. Hehehe

Hmm, dengan adik saya c oyo, kami pernah makan nasi satu periuk dengan hanya berlaukkan serbuk magi kari. Seriuk nasi kami habis. Pun masi boleh bergerak dan berlari kesana ke mari. Seingat saya itu semua berlaku ketika saya berada di tahun 4 dan c oyo d darjah 2. Hehehehe. Lucu ooohhh. Berselera betul kami makan dengan kari tu ja. Rindu pula dengan c oyo ni.

Dulu nak panjat2 pokok ni bukan masalah bagi saya. Sebab cousin2 saya tak kira lelaki ngan pompuan, semuanya ligat memanjat. Tapi bila da dewasa ni, terasa lain. Panjat tu boleh tapi nak turun mak aiii susah sangat… kena juga ada org lain yang nak bagitau nak pijak mana satu dahan tu kalau kena turun. Pernah sekali saya pergi panjat pokok rambutan yang biasa saya panjat dulu la. Panjat mcm biasa je la. Lagipun pokok tu bukannya tinggi, 2 kaki dari tanah ja. Tau2 bila da nak turun tu, hahahha jenuh juga mau turun ooo… kikikiki skang ni lum try lagi la. Hehehhe…

Hmmm skang ni, cousin2 semua da besar2. Ada yang da kawin pula. Sangat susah nak berkomunikasi da. Nak bermanja takut bini dorang pa jeles. Hahahhaha. Yang belum kawin pula semuanya p merantau. Kerja kawin tempt lain and banyak juga mcm sa yang sekolah di tempat jauh. But tu la yang di maksudkan dengan pendewasaan kan? Dah dewasa ni lain pla la cara dia. Kena ada malu2 sikit.
And da most important, I m totally change kata cikgu ku. Udah jadi lebih ladies gitu. Hehehe well people change ba kan? Hehehhee

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91