Geng Panda Slim

About Me

My Photo
A fully housewife for a man named Gabril and A Mother of a daughter Leona,
A kampung girl that grow up in a rural kampung in sabah and now I am currently living here Jungle of Rocks (Kuala Lumpur)

Wednesday, August 11, 2010

Kisah Hari Ini Yang Dot Dot Dot


Kadang kadang bila kita rasa tak di perlukan dalam sesuatu keadaan kita akan rasa serbasalah untuk melakukan sesuatu sedangkan actually kita berkepentingan dalam hal tersebut. Kadang-kadang kita perlu menjadi lebih Open untukmemahami sesuatu. Sesuatu itu wujud kerana adanya sesuatu. Namun tak kurang dalam kalangan kita yang terlepas pandang hal ini. Itu akan berlaku apabila kita semakin ghairah dengan keperluan diri sendiri. Means, bila kita semakin rasa kita perlu difahami oleh orang lain, kita sebenarnyua semakin mementingkan diri sendiri dan secara langsung kita akan menyakitkan hati orang lain dan perasaan kita sendiri yang tidak kita sedari.
Namun, dalam hal seperti ini siapa harus dipersalahkan? Adakah patut kita bertelagah dalam menyelesaikannya? Jawapannya ada pada diri kita sendiri.
Lagi satu, apabila kita terlibat dengan interaksi sesame individu dalam kalangan kita, secara berhemah kita kena menghormati orang lain. Jangan terlalu manjakan diri dengan semua hal yang remeh. ( saya menulis seperti ini juga untuk menguji kesedaran diri sendiri.)
Apa juga yang kita alami pastinya kerana kita semakin matang dan jangan biarkan ‘apa yang kita alami’ mengawal segalanya dalam diri kita. Selelsaikan dia dan jangan biar ia menguasai kita walau seklumit Cuma. Tetapi persoalan lain adalah, siapa kita untuk berbuat sesempurna itu? Ya, kita manusia,  but kita kena fikir, dalam menjadi manusia yang bertamadun kita kena ada pegangan diri sendiri yang patut kita genggam dan menjadi landasan terhadap segala sesuatu yang kita buat.
Proses memilih kawan, sebagai pelajar hal ini sering menghantui golongan dalam lingkungan ini. Sejak di bangku sekolah rendah sehinggalah ke university hal ini tidak dapat di elakkan. Berikan sebab? Kerana kita semua manusia dan punya tahap pemikiran yang sama. Wajarkah berbuat demikian apabila kita menerima sesorang dan mengabaikan yang lain? Dan satu lagi jangan rampas hak orang lain…
I hate dat….
( aku pun dah tak tahu da apa yang aku cakpakan ni. Korang paham2 ja la k. )

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91