Geng Panda Slim

About Me

My Photo
A fully housewife for a man named Gabril and A Mother of a daughter Leona,
A kampung girl that grow up in a rural kampung in sabah and now I am currently living here Jungle of Rocks (Kuala Lumpur)

Tuesday, December 13, 2011

Kenapa?KENAPA?

Entry ni panjang, jangan paksa nak baca.

Salahkah aku menegur dia?
salahkah aku mencuba memberitahu sesuatu yang baik untuk dia?
tidakkah aku layak untuk memberikan bimbingan untuk dia?
kenapa juga?
aku pening dengan sikap dia.
dari dulu memang macam ni.
selalu tidak dapat terima apa yang aku cakap
apa yang aku tegur
semuanya salah.
hanya dia yang betul.

kadang-kadang terkilan.
seolah kita bukan sesiapa baginya.
sedangkan kita menyayangi dia setulus hati dari dahulu.
kenapa?
menegur untuk kebaikan adakah salah?
kalau aku cakap depan2 mesti budak ni melenting dan sudahnya gaduh la kami.
mesti dia cakap,
"suka hati saya la bah"
dan pergaduhan akan membuatkan orang yang lebih penting dalam hidup aku pening kepala.

dan aku tetap geram. grrr.. umur saja sudah tua, sendiri cakap sudah besar, tapi masih tak boleh terima ckp orang lain.

aku bukan cukup baik nak cakap or tegur kau, tapi sebab aku sayang dan kau tu penting bagi aku.


P/s: memang geram dan emo.

Yang Penting HATI Bah.

6 comments:

dill said...

mungkin dia jenis tak boleh terima teguran. sabar banyak2 ye wen

dill.

fiezah91 said...

panjang la sangat entri pendek ko ni. haha. gitu x payah la tego biar dia sedar sendiri.wakakaka

Wen said...

@dill haha tu la sabar je la.... dah 21 tahun kot sabar. masih sabar la juga ni :P

Wen said...

@fiezah91 eeehhh panjang la ni.. :P hahha
yakan tak payah tegur. tpi kan kdg2 sakit ati ni tengok dia buat suka ati. :p

dhiera said...

dia susah nak terima teguran secara direct kot. cuba lah tegur secara indirect.

apik pehe said...

sabar mek..nanti kalo dia sampai seru..dia berubah la tu..hehe

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91