Geng Panda Slim

Monday, November 10, 2014

Dua Jenama ‘Running Shoes’ Terhebat di Pasaran

 

Korang suka berlari tak? Ke tak suka? Alaaaa kalau kena kejar anjing ke… orang jahat ke.. mesti korang lari sekencang angin kan? Hehe Dulu aku ni suka berlari… lari-lari adalah hobi aku… eh… bukan lari dari rumah juga… maksud aku.. dulu aku ni kuat berlari dalam sukan… aku bantai acara larian dari 100m ke  1500m. tu zaman aku belasan tahun kat sekolah leee…sekarang ni dah hampeh… ok cukup… 

Sebagai seorang pelari ataupun bagi mereka yang suka berlari, pemilihan KASUT adalah part yang SANGAT penting. Tak kiralah, amateur ke professional ke… material kasut sangat penting.
Okay senang nak explain… ‘kasut untuk berlari’ ataupun dikenali sebagai running shoes ni harus dipilih dengan teliti berdasarkan beberapa kriteria. Salah pilih karang, prestasi larian tak memuaskan… haaa sendiri juga tekanan maaa… boleh sakit kaki pon yeee juga…So kalau nak pilih kasut sila ambil kira elemen-elemen running shoes ini;  

·         Kasut yang ringan
·         Rekabentuk ‘aerodynamic’
·         Mempunyai tapak yang fleksibel
·         Mempunyai struktur ‘cushioning’ untuk menyerap hentakan.
Fabrik yang membolehkan system ventilasi (pengaliran udara) berjalan lancar

 


Soal nak pilih jenama pula, majoriti ‘runners’ memilih NIKE. Aku pun suka jenama ni. Banyak pilihan dan ada ‘running shoes for women’. Bukan ‘ Running Man’ Yee… hehehe… Reka bentuk kasut  Nike yang dinamik dan kualitinya yang superb tidak boleh disangkal. Dah berdekad kasut ini menerajui pasaran dan menjadi Pilihan Favorite No.1

 
Selain NIKE, jenama REEBOK juga menawarkan kasut yang tidak kurang hebatnya… tapi aku kenal Reebok ni selepas aku habis study. Aku setia dengan NIKE. So tak pernah guna la lagi Reebok ni…Hehe... Kualitinya pun memang superb… Banyak pilihan dari segi rekaan dan warna yang menarik… Trendi gitu…
Harga kasut Reebok ni sangat berpatutan dan mampu milik tau. Lagi-lagi kalau kita beli online, harganya memang jauh lebih murah daripada beli kat kedai kasut dalam dalam shopping mall.. kenapa? Entahlah, tapi aku rasa sebab ONLINE Mall ni tak sewa bangunan so kosnya murah dibanding Kedai Konkrit… Online Mall yang terkenal dan ada menawarkan kedua-dua kasut ni dengan harga yang sangat berpatutan adalah ZALORA.  Tunggu apa lagi.. pi la Tanya encik GOOGLE pasal ZALORA tu…. Banyak sangat pilihan  Running Shoes.  


SHAKLEE Suplement terbaik Tanya saya anything dan saya akan jawab setiap persoalan anda… boleh email: wen25cyanor@gmail.com/ Facebook: https://www.facebook.com/wen.wink ataupun boleh weechat ID: wenwink_gab.

3 comments:

Tunsha Ayunie said...

perghhh smart sangat !

Unknown said...

Saya tengah ushar kasut Brook. Haritu nak buat analisa tapak kaki x sempat plak.

yoorinmelacolea said...

lama tak berlari,rasanya jogging pon sebelum kawin dulu...muahahaha...

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91