Geng Panda Slim

Saturday, August 22, 2015

Tips untuk Bantu Anak Makan Nasi



Kali ni nak bagi tips sikit.

Oleh sebab sekarang ni musim tumbuh gigi Leona, memang susah sangat nak kasi dia makan. Semua tak suka, semua dia geleng kepala sampai terikut badan nak geleng. . . I just *ugghhh* /makan bah/
 
Aku blender nasi  campur dengan sup dan daging ayam dan sayur which is once her fav. But this time, ney. . . she don’t want her food serve like that anymore. Bagi dia nasi, makan hanya dua atau tiga sudu. And again *uggh* hahaha.

Yeah thats HER


So here the tips, (I found it is useful for Leona and me, hope it did the same to you)

Aku akan rendam beras semalaman, ( tak campur apa-apa pun) . Esoknya aku akan masak beras tu. so tekstur nasi tu masih seperti nasi biasa Cuma lebih lembut. Nak kunyah tak perlu tenaga. And she likes it. Boleh la lepas sesenduk nasi. Tapi Leona suka makan dengan sup/kuah masakan dan sayur kacang buncis.  Ni pun tak tahu sampai bila dia boleh terima.

Bila aku fikir logic, hurmm sudah seharusnya Leona tak nak nasi biasa-biasa tu, gummy dia sakit. . . tengah bengkak, nak tumbuh kan. So far gigi dia masih lagi 8 biji. Kat bahagian depan ada 4 kat atas dan 4 kat bawah.

Gambar Lama
Tengah gigit kaki dia sebab gusi gatal la tu hehe


Tips yang tak seberapa pun. Hehe
Tengs u all sudi baca.



SHAKLEE Suplement terbaik Tanya saya anything dan saya akan jawab setiap persoalan anda… boleh email: wen25cyanor@gmail.com/ Facebook: https://www.facebook.com/wen.wink ataupun boleh weechat ID: wenwink_gab.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91