Geng Panda Slim

Friday, August 21, 2015

Mulut Laser

Susah sungguh nak survive hidup di Kota Kuala Lumpur ini. Mobiliti mungkin senang la kan. Nak ke sana sini ada saja Public Transport. Jadi memang senang sangatlah nak berjalan-jalan. Yang jadi masalahnya adalah semuanya kena beli. Daripada sekecil-kecil benda sehingga ke sebesar-besar keperluan, semuanya harus berbayar. Kalau boleh senyum pun berbayar kot.

Dan ada insan baik hati tanya aku...

" eh, kau berhenti kerja ni,cukupkah kamu hidup?"
"PTPTN ko bayar tak?"

Dan banyak lagi soalan yang saya hanya mampu senyum pahit.

Kalau nak diikutkan hati dan kehendak, memang lah tak cukup. Tapi bersyujur kami tidak ada komitmen bulanan seperti kereta. Jadi tidaklah terlalu susah untuk kami nak atur perbelanjaan.

Tak susah pun nak kawal diri. Utamakan yang benar-benar kita perlukan. So tak perlulah nak sibuk dengan peribadi orang lain kan, sibuk nak tanya ada ke tidak kami bayar hutang piutang. Jaga keluarga sendiri sudahlah.

Aku sebenarnya cukup hairan dengan kebanyakan orang yang aku jumpa ini, cukup sibuk nak ambik tahu hal orang lain, dari zaman aku sekolah sampai dah beranak pinak ni. Mohon di jauhkan dari aku.


SHAKLEE Suplement terbaik Tanya saya anything dan saya akan jawab setiap persoalan anda… boleh email: wen25cyanor@gmail.com/ Facebook: https://www.facebook.com/wen.wink ataupun boleh weechat ID: wenwink_gab.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91