Geng Panda Slim

About Me

My Photo
A fully housewife for a man named Gabril and A Mother of a daughter Leona,
A kampung girl that grow up in a rural kampung in sabah and now I am currently living here Jungle of Rocks (Kuala Lumpur)

Friday, October 26, 2012

Sophie Kinsella's Novel



Once Again,SOPHIE KINSELLA (SK)

Buku-buku yang ditulis oleh SK memang sangat-sangat menarik. SK menulis ceritanya seperti sebuah komik. Penggunaan bahasa Inggeris yang santai dan mudah membantu pembaca memahami jalan cerita dengan baik.  Aku pernah menulis mengenai mengenai novel yang di tulis SK dalam entri ini. Itu adalah novel pertama SK yang aku baca. Best giler. Sejak tu aku mulai minat kat dia ni. 

Orang cakap baca novel BI ni orang yang terer je. (kawan aku la cakap) er.. tapi bagi aku, tak de la sampai tahap terer. Biasa-biasa saja.  Mungkin sebab minat pada Author yang lebih, sebab tu boleh faham. Tapi aku percaya sesiapa pun boleh faham dengan mudah penyampaian cerita oleh SK. 

SK buat watak dalam setiap novelnya benar-benar hidup. Aku seperti melihat sebuah filem dan bukan membaca novel. Hehe terlampau ka? Nda juga bah kan? Ada seorang kawan baik aku cakap macam ni, buku yang paling baik adalah buku yang membuat kita tertanya sebaik sahaja membaca tajuknya. And yes! For SK aku memang tertanya-tanya maksud tajuk setiap novelnye. Except siri shopaholic. Haha. 

Novel kat bawah ni adalah antara novel SK yang aku baru je baca. 


 Best sangat,

Siri Shopaholic dan buku yang lain aku nak beli juga... tapi kena ada duit dulu la. hehe... sabar wen wink!

Yang Penting HATI Bah.

2 comments:

beaty said...

For the Shopaholic, all I have read except for the MIni Shopaholic.. kalau lain SK tu..can u keep a secret sa blm baca..best SK ni..sa pn suka relly entertaining

Wen said...

@beaty really? waaaahhh i haven't finish the series yet. huhu....okay okay.. i'll keep it secret hehe

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91