Geng Panda Slim

About Me

My Photo
A fully housewife for a man named Gabril and A Mother of a daughter Leona,
A kampung girl that grow up in a rural kampung in sabah and now I am currently living here Jungle of Rocks (Kuala Lumpur)

Saturday, October 27, 2012

Sentimental



Kalau aku mungkin menjadi agak jiwang, termenggunakan ayat yang jiwang… aku cepat di tegur oleh sikap kawan yang akan berkata macam ni…
“Jiwang juga” or “Tak naklah, jiwang sangat” or “Gelilah cintan cintun ni”
Dan kesudahannya aku akan malu sendiri bah. Dalam hati aku fikir macam nie.
‘Aku ni teruk juga ooo… selalu guna yang jiwang2. Apa dalam otak aku ni bercinta je ke?’


Kadang aku cukup terganggu dengan perkataan seperti ini. Malu pun ada bah. Hehe.
(tapi tak ada salah pun kan? ) hehe

Lepas tu aku mencuba menjadi sperti dia, mengelakkan kata-kata yang jiwang.
Err… tapi tak bahagia la… ahaha.. so aku akhirnya sedar bah juga…pedulikan bah semua pendapat orang lain.

Aku rasa cara aku bercakap tidak lah melampaui batas. Paling penting aku tidak menambah dosa dengan mengumpat orang lain. Hehe. Jadi biarlah penilaian mereka terus berjalan keatas diriku. 




Yang Penting HATI Bah.

2 comments:

Dayana AZ said...

tak apa :) bagus ada rakan-rakan yang sentiasa mengingatkan sekiranya ingatan itu utk yg baik, tp jgn pula rakan itu niat menjatuhkan kita.

Wen said...

@Dayana AZ heee entah kdg2 xpandai nak nilai ingatn tu baik ke tak baik hehee

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91