Geng Panda Slim

About Me

My Photo
A fully housewife for a man named Gabril and A Mother of a daughter Leona,
A kampung girl that grow up in a rural kampung in sabah and now I am currently living here Jungle of Rocks (Kuala Lumpur)

Sunday, January 15, 2012

Panggilan Palsu


Aku    : Allo?

Dia    :  Hello selamat pagi Hincik...

Aku    : ya, selamat pagi, ada apa?

Dia    : Terlebih dahulu kami saya mahu memperkanalkan diri saya.
Saya orang dari ibu pejabat celcom  Kuala Lumpur.

Aku    :  aha?

Dia    : Baik hincik, begini. Sebelumnya saya berbasar hati sekali
mengucapkan selamat kepada hincik

Aku    : hah? Kenape?

Dia    : Semalam kami telah membuat cabutan bertuah, dan
nyatanya nombor hincik betuah tercabut malam kelmaren...

Aku    : So?

Dia    : jadinya hincik, kami mahu memgirimkan uangnya hincik
kedalam akaun hincik petang ini juga. Apa Hincik ada
menggunakan apa-apa akaun yang bias kami masuki uangnya?

Aku    :  Ade. Nape?

Dia    : Uang hasil cabutannya lebih kuran RM5000 hincik.
Berikan saya nombor akaunnya hincik...

Aku    : Owh.. Okay. Tapi sebelum tu, saye nak Tanya awak la kan... Boleh?

Dia    :  Boleh hincik, apa dia?

Aku    : Apesal slang ko ni macam orang Indonesia ek?

Dia    : Slang Indonesia? (Diam Sekejap) Bukan hincik? 
Saya ini orang cina hincik. Cina Dari Sabeh.
(SABEH????!!!!  He mean SABAH. LOL...)

Aku    : Ha ha ha ha Yeke?

Dia    : Iye Hincik... 

Aku    : Ko ni Penipu!!!

Dia    : Apa hincik cakap? Penipu? Saye memang orang sabeh
Hincik, Sabeh memang cakap macam ini.

Aku    : Hey.... I know la. Aku ni orang sabah Tulen tau.
Ko jangan nak tipu aku okey. Kau Tu Indonesia.
Menipu nakkan Duit aku dalam akaun. Aku tak hingin la
Setakat RM5000 kau tu. Penipu.

Dia    : Apa sebelum ini saya pernah menipu hincik?

Aku    :  Ha ha ha Kesian kau ni.... Aku ni pure sabahan,
dan aku boleh bezakanlah Malaysia tulen
dengan Indonesia penipu yg pura2 jadi sabahan.

Dia    : Tut Tut Tut......

Ha ha ha ha. Puas hati aku. Orang2 macam ni la perosak dalam Negara. Macam nak aje aku rakam suara dia dan bagi polis. Tapi malangnya masa tu aku dalam Library so tak boleh nak loudspeaker. Kesian la dengan orang yang nak menipu dengan aku. Aku susah sikit nak percaya. Apatah dalam telefon. Hahahaha.... senyum sendiri aku bila ingat orang ni. Salah call kau Indun penipu. 

Yang Penting HATI Bah.

17 comments:

sara pedrosa said...

ahahaha..padan muka bapak tu..len kali prektis bahsa melayu betul2 dulu.haha

dill said...

ape ke bangang si penelefon tu. nak je aku hempok

dill.

Onitsuka_hana said...

ada pernah masuk cabutan bertah ka sebelum nie.. wisau gak jd cm2

Wen said...

@sara pedrosa haha tu la pasal padan dengan muka dia... Hehe,.....

Wen said...

@dill aku pun ferlpren macam nak je aku hempuk dia ni hehe

Wen said...

@Onitsuka_hana dont u get it girl? diorang ni main teka je number yang nak dijadikan mangsa dan memperdaya orang. Its no matter u ever compete or no ini any kind of such things.. Be careful...

Nurul Faezah said...

Hahaaha~ tym aku dapat, slang mcm bangla! hahah

Ray ban Malaysia said...

Haish jht betul Indonesian ni...xpuas hati btul la..

Wen said...

@Nurul Faezah slang bangla macam mana pla wei? hehehe

Wen said...

@Ray ban Malaysia xsemua tapi ni yg kes nak cekau duit kita d bumi kita. Sadis punye indon....

fiezah91 said...

hahaha.lucu. 5000 rupiah kot dia nak bg ko tu wei.wakakaka.lariksss

missSenget said...

hahahahaha...

puas ati ko wen dpt kata orang tu penipu..??


hahahahaha...mesti ko sgt comel ms ni kan..??

dhiera said...

kan kantoi~ ingat senang2 nak menyamar jadi malaysian~ taik kucing~

Wen said...

@fiezah91 lagi lah aku tak heran.. hehehhehe

Wen said...

@missSenget darik dulu aku dah comel la hehehehe

Wen said...

@dhiera hekhek hek hek.... skong dhiera... :)

MaYa MustWany said...

hahah cayalah wen..kan mereka dah kene smash.ingat orang Malaysia ni mengong macam mereka.geram tul orang jenis macam ni.

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91