Geng Panda Slim

Thursday, July 15, 2010

While Holidays

26 June 2010
Hmm tinggal 3 hari lagi saya kan balik ke semenanjung. Hmm.. mcm xnak balik je ni… tapi da rasa rindu juga nak skol semula. Cepat habis cepat la saya bersama keluarga semula. Hehehehe…
Hmm bila ingat2 semula saat dikampung ni, banyak hal yang membahagiakan saya berlaku dan memberikan saya semangat baru untuk meneruskan pengajian dia UPSI. Tinggal 2 tahun setengah sahaja lagi. Dan saya akan bergelar graduan berijazah..
Tapi yang geramnya ni n tak puas hati ni ialah, c oyo, adik aku tu, dia da dapat keja terlebih dahulu berbanding saya. Huu malu ooo. Sa betul2 malu walaupun mumy da ckp xapa ba. Ko kan masi sekolah. Tapi sa tetap rasa tak berapa bez sebab c oyo tu muda daripada sa pun dapat keja dulu daripada saya… kerisauan untuk kerja tu tidak ada bagi saya. Cuma tu je la, geram bila di dahului. Hehehehe
Tapi pa nak buat. Sabar je la..and guess what tadi kan saya kira gaji tau.. hehe.. c oyo akan perlukan sekurang2nya 3 tahun untuk daptkan gaji kira 46800 dan saya hanya perlukan paling lama pun 2 tahun untuk dapatkan jumlah yang sama. So x pa la. Sabar je la… huuu… pa pun good luckj oyo..nanti bla da keja sama2 kita pasti saling memerlukan antara satu sama lain. ( amin) Tuhan memeberkati ni semua.

17 June 2010
Today I will b the leader for the Birthday’s Festival in our house. Saya panggil ianya festival coz there almost of our family member are celebrated their birthday today in da same time. OMG… hee actually itu acara tahunan family, but tahun ni first time buat kat kampung. Dan first time ni la pula my sister can’t be the cooker coz she is pregnant and that make her husband won’t let her come home.
I’m consider but that’s mean I am the 2nd elder in da family and will be the next to replace her cooking the food for guest and decided what should I present to the guest… huh.. I am … to be honest I am nervous. Coz it’s been too long I didn’t cooking for others or to the guess. Almost 4 years alredy… but what should I do? Hmm? U all tell me what should I do…
Haha so the last 3 days before today I choose the menu, simple and the most important I know how to cook it. Wow… hahha and my choice is, ayam masak sos, ayam masak kicap, sayur tumis kacang panjang and terung masak sambal. Simple kan?
Hehehe wish me luck guys….

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91