Geng Panda Slim

Thursday, July 15, 2010

Kompleks Karamunsing.

Did u know about this complex? Located beside the RTM Sabah in Kota Kinabalu, in front of the SESB Sabah and in behind by 3 stars ( I Guess), Palace Hotel. Kompleks Karamunsing memberikan seribu memori, then last Sunday me n my family go window shopping there. Hmm still like dulu2 punya mall. We take a lunch at food court and start shopping after ate. I love Shopping so much… hehe well itu sinonim dengan gurlz kan? Hehe….
Hmm,
Well, saya pernah bekerja di kompleks ini lebih kurang dua tahun yang lalu. Saya bekerja sebagai salesgirl pada mulanya kemudian diberi kepercayaan oleh bos untuk mengisi kekosongan cashier yang ada.
Kedainya menjual peralatan computer daripada A-Z, daripada part2 sehinggalah kepada accessoriesnya. Malahan turut menyediakan perkhidmatan membaiki, warranty dan formatting laptop serta pemasanagan Cyber Café (CC). Memang seronok bekerja di tempat seperti itu. Banyak pengalaman yang saya peroleh sepanjang bekerja di tempat itu.
Walaupun saya hanya bekerja selama 3 bulan di tempat itu, tetapi pengtehuan mengenai computer tu kira agak boleh tahan la. Kedai yang saya maksudkan ialah Kedai PC Image. Memang besar gile kedai tu.bnyk gile accessories dia jual. Tapi yang menyakitkan ati tu, bos anna tu tetapkan kami kena buat jualan sebanyak RM25000 sebulan, x gile namanya? Hehe, memang la, mula tu saya rasa memang la agak mustahil. But at the first month saya bekerja saya berjaya menjual sebanyak RM22000. So, x mustahil kan? Wow, jumlah jualan saya selama sebulan boleh menanggung seluruh kos pengajian saya. But after that, saya punya position bertukar kepada cashier, so, no need to worry bout the sale. Hehe… kalau dapat buat RM25000 jualan, bos akan bagi komisen RM100. Hee…laaa melalut pla dengan kisah aku bekerja kat sana.
Tempat tu memang best. Yang paling best tiap kali tiba pertengahan tahun, pasti banyak promosi kasut. Bagi saya yang amat menggilai kasut tak kiralah kasut tumit tinggi ke, plate ke, kasut sukan ke, selipar ke, sandal ke, hinggalah kepada selipar dalam rumah pun ada kat situ. Mallnya pula hanya ada 3 tingkat, ground dengan lower ground. Tak penat sgt la kalau nak berjalan pun. Hehehe….
Lagi satu, kompleks ni ada food court…kat food court ni… macam2 ada. Pendek kata hampir semua makanan ada. Daripada bufee stail hingga la kepada soup, mee, dan makanan bergoreng. Yang lagi bestnya… food court karamunsing ni mempunyai makanan semua agama dan kaum. Yang berbezanya dapur sahaja dan pemilik gerai.
Di tingkat 3 kompleks ni pula terdiri daripada kedai menjual computer dan accessories computer. Macam yang saya ceritakan tadi tu. Memang kompleks karamunsing mempunyai harga paling ideal untuk sebarang alat computer. Sangat berpatutan. Keluasan tempat ini pula adalah sederhana dan bagi org yang mencari tempat ‘survey’ computer punya harga, karamunsing la yang paling sesuai kerana keluasannya yang sederhana dan tak akan membuatkan kita terlalu rambang mata membuat pilihan.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91