Geng Panda Slim

Thursday, July 29, 2010

Makanan Paling Sa suka Makan.



1.      Nasi di bungkus dengan daun “wengian”.
2.      Pucuk Ubi Kayu di tumis dengan Bwang putih campur dengan ikan masin dan di tambah sedikit sos tiram.
3.      Ikan masin bakar bersapu magnesium sulfida.
Resepi seperti in sangat jarang di temui dibahkan belum pernah saya jumpa di semenanjung  Malaysia setakat ini. Dan makanan ini sangat sedap bagi saya. Tidak ada tandingannya. Nyum nyum nyum yummy… sedap… apa lagi kalau mumy yang masak atau c gapa. Sangat sedap lor… hehehhe ( ke aku malas nak masak)

1.      Hot Lemon Tea.
2.      Chinese Tea
3.      Tom Yam Versi Sabahan ( Kedai Kopi Seng Hing d Sinsuron)
4.      Sup Kosong
Wow!!! Perrrrgghh!! Mmmm!!!!
Memang sedap makanan ni. Setiap kali selesai maka semangkuk, pasti mulut saya terasa nak lagi semangkuk tetapi perut saya tidak mampu menerimanya lagi. Itu namanya doot kalau dalam bahasa Dusun bahasa ibunda saya.


Nasi Ayam Singapore
Haa ni pula nasi ayam Singapore. Makanan ni boleh di dapati di food Court Center Point Kota kinabalu. Rasanya biasa saja. Cuma nama je berbeza dan aku tak gemar sangat la sebab x sedap.

Haaa yang ni sedap… namaya Tuaran Mee… sedap makanan ni. 
kin datang selera makan sa tul o ni post sa ni kali. hohoho. makanan ni boleh di dapati dengan mudah di restoren2 di sabah.

yang ini pula di panggil Kon LOw Mee d ranau. D restoren Kotas. sangat sedap dan keadaan restorennya bersih dan selesa.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91