Geng Panda Slim

Monday, February 6, 2012

Semua Ada Waktunya.


Dalam hidup ni banyak benda yang perlu kita lepaskan untuk mendapatkan apa yang kita inginkan.  Xakan semuanya kita perolehi dan miliki. Namun dalam memilih sesuatu dan membandingkan mana patut dilepaskan dan harus dipertahankan, itu sangat sukar. 

Bagai nak pecah dinding bila ditenung. Fikiran menerawang ke alam lain. Pelbagai hal difikirkan. Bukan tidak mahu memberi namun merasakan bahawa masanya belum sesuai dan paling penting apa yang diminta tidak sama dengan apa yang dirancang oleh aku. 
Kekadang Face Wash jadik ubat gigi, Hair Shampoo jadi Body Shampoo... umur semakin meningkat. Tanggungjawab juga semakin meningkat. Alahai... semoga suatu hari nanti segalanya akan menjadi semakin baik. 

Kadang-kadang mungkin terpaksa juga bertegas dalam sesetengah hal. Bukan untuk menjadi kedekut, bukan bermaksud tidak, namun SEMUANYA ADA WAKTU YANG SESUAI.  

Kepayahan hidup buat aku manjadi seperti ini. Benar kata orang bijaksana, Duit bukan segala-galanya, tapi segalanya perlukan duit untuk menjadi reality.  AKU BUKAN BANK. Never, now or even in future, i am not a bank!


Yang Penting HATI Bah.

8 comments:

dill said...

saye tau kamu kuat. anything just share ya :)

dill.

dhiera zainudin said...

suke entri ni~ terbaek..
lepaskan dengan redha ye~ pasti yg dtg adalah lebih baik~

panda montel said...

@dillthanks dill... u really hab=ve a kindheart. :)

panda montel said...

@dhiera ya.... lepas dan luahkan. tak gitu sis dhiera? hehe

NasQ said...

zaman ini zaman duit, tak ada duit diri tersepit...

panda montel said...

@Azeanthy Paiman i will yan. heee

panda montel said...

@Tukang Karut baek tinggal kampung tanam jagung tanam padi... hihihi

Just said...

I wish I still can say.. Duit bkn segalanya.. Duit tidak menjamin kebahagiaan tp tanpa duit bisa ka?? Sometimes, jgn difikirkan sgt.. Tmbh fikir, tmbh fenin.. Yakin ja setiap prob ada solution.. Yg penting, tabah! Cheerss.. :)

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91