Geng Panda Slim

Saturday, December 11, 2010

Korang... Aku nak Ngadu ngan Korang ni...

Sob sob sob… huu weii korang suma… dengarlah ni.. saya nak mengadu wei… .. hari ni kan, tem saya kerja, saya kena marah dek Supervisor… sal apa? Pasal customer ni la… voucher dia tak leh nak scan lepas tu report kat Customer Service then the supervisor scolded me infront of more than 3 other customer. Saya malu tau.. tapi saya terima tu salah saya. Dah I accept my fault… jgn la scold me two times k…

What to do, she still scolded at me…  I never sorted money you know… I never make customer mad at me. Cuma customer je yang tak de perasaan tu, ingat kita ni bukan manusia.

Bergaul dengan golongan ini di dalam MALL TESCO ni, buat saya betul2 hampir hilang sabar especially bila berhadapan dengan customer yang hidungnye tinggi mengalahkan gunung kinabalu. Sombong tak bertempat. Can talk smooth and berperikemanusiaan ma, tak payah nak marah… huh!.. hal lain punya hal, dia marah kita. Huhu…
Lagi satu, today saya kena juga, ada 5 orang customer warga BANGLADESH dan 5 orang JAPANESE…. I anti betul dengan dorang ni… Kalau filipin O Indo O Arabian, O etc. bermula dengan lima orang JEPUN tadi… saya tak expect yang dey all tu JEPUN, I bantai je lah cakap MALAY… dia jungkit Bahu je… bila I translted ke English, mereka berlima ketawa besar… bila dey all buka mulut, baru saya tahu dey all tu orang luar.JAPANESE.
Bangladesh lagi la sandi.. apa2 bahasa saya guna pun tak faham. Dan de all beli telur TRC dan semuanya sukar di scan… huhu dah lah menyusahkan orang….
Tapi syukurlah… semuanya okay deh…. Lagi okay bila sorang Chinese customer yang mungkin kasihan dengan saya, dia hiburkan saya,,, katanya,
Customer:  I like to use your counter miss, You really nice than the other with your smile while u ask us or do something for us”
 huuuuuuu terharu hati beb, sejukkkkkk je hati dengar pujian macam tu. Saya hanya tersenyum dan say
  Me : “thanks mem, u make me feel much better. This is my 1st times”
She smiles back at me and,
Customer: “Nvm, she should talk properly ma… we human same like her…”

Saya terkedu beb, tak semua orang jahat u know.. and thanks to GOD give me strength so that saya tak melawan dan berkeras bahawa saya yang betul… memang saya salah.

Huhu tak tahu apa nak jadi esok pla. hehehhe




Ketika waktu berjalan, masa memberiku ruang berkarya.

4 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91