Geng Panda Slim

Wednesday, October 22, 2014

Tangani Jaundice Bayi Sejak dalam Kandungan.

Sedih hati melihat dan mendengar kisah anak baru lahir terkena jaundice. Masalah yang sebenarnyq boleh di atasi sejak bayi msih dalam kandungan lagi. Salah satu cara nak tangani jaundice ialah dengan memberi susu kepada bayi anda secepat mungkin sebaik ia dilahirkan... tapi ramai dalam kalangan ibu ni yang tidak keluar air susu badan dalam tempoh dua hari selepas melahirkan anak. Hal ini yang merisikokan jaundice bayi meningkat.

Banyak petua yang dikongsikan. Yang paling popular dalam kalangan masyarakat aku ialah mandikan bayi dengan air kelapa... entahlah... sejauh mana kebenarannya... sebab pada pendapat aku. Jaundice ni disebabkan sesuatu yang berlaku di dalam badan bayi itu sendiri dan menyebabkan kulitnya kekuningan... jadi nak ubati jaundice harus dari dalam... caranya bagi susu ibu lah. Bagi aku mandikan dengan air kelapa itu 'nonsense'

Berbalik pada topik... susu tak ada sebaik bayi dilahirkan adalah masalah besar. Ramai ibu xtahu sebenarnya yang air susu mereka sudah ada sejak bayi berumur 7 bulan dalam kandungan... dengan syarat badan ibu mempunyai cukup nutrient untuk menghasilkan susu tersebut. Kalau tak... memanglah tak akan keluar air susu...sebab tak de...

Macam mana nak pastikan air susu keluar sebaik bayi dilahirkan? Senang... ambilah supplemen shaklee... bukan sahaja untuk kesihatan ibu dan perkembangan bayi didalam.perut tetapi juga sebagai persediaan menhadapi kelahiran bayi anda...

 Aku cuba berkongsi kebaikan shaklee ini kepada ramai ibu yang sedang mengandung... tapi ramai menolak. Mereka tidak sedar bahaya jaundice. Kesian sungguh anak-anak kecil baru lahir terpaksa melalui proses rawatan jaundice tu... set ibu mengandung shaklee memiliki vitamin lengkap.

Aku buat entry bukan nak suka suka... aku sangat bersyukur sebab anak aku tak terkena jaundice. Sampaikan para nurse pun hairan masa datang melawat ke rumah sebab anak pink sahaja... kenapa? Sebab beberapa minit selepas anak dilahirkn... sebaik dapat kat aku... aku terua susukan dia... ya memang air susu aku keluar... dan anak kenyang... so... nak cuba shaklee.hubungi saya...


SHAKLEE Suplement terbaik Tanya saya anything dan saya akan jawab setiap persoalan anda… boleh email: wen25cyanor@gmail.com/ Facebook: https://www.facebook.com/wen.wink ataupun boleh weechat ID: wenwink_gab.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91