Geng Panda Slim

Tuesday, October 28, 2014

Blogger English Day KBBA Borneo

Baru baru ini aku join KBBA Borneo... sapa yang kaki blogger tau la apa tu KBBA.

Dan beberapa hari lepas kami anjurkan hari bahasa inggeris...

Tidaklah aku berkata aku ni terer bahasa inggeris walaupun itu bahasa ibunda aku. (Ahaks). Tapi aku cuba aktifkan diri dan sertai hari tersebut...

Dan.... banyak benda baru aku belajar... antaranya

Go-stan yang sering digunakan oleh orang sabah
Sebenarnya terms ini hanya digunakan untuk boat and kapal yang bermaksud reverse..

Selain itu cara yang sopan untuk meminta orang lain turun dari kenderaan anda adalah dengan menggunakan ayat

"You may *get down* now" dan bukannya... *get out*.. apatah lagi nak guna *get lost*. Haha

Banyak lagi sebenarnya... homework pon ada juga... khusus untuk para nazi grammar... iaitu pengunaan *safely arrive* or *arrived safely*. Bagi aku terms yg aku selalu guna adalah *safely arrive*. Kita tunggu jawapan next week.

Di akhir hari... sebelum 12.00am... aku buka cadanagn untuk.kekalkan hari itu sebagai hari itu sebagai hari bahasa inggeris untuk KBBA Borneo... ramai pula yang setuju... heheh


SHAKLEE Suplement terbaik Tanya saya anything dan saya akan jawab setiap persoalan anda… boleh email: wen25cyanor@gmail.com/ Facebook: https://www.facebook.com/wen.wink ataupun boleh weechat ID: wenwink_gab.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91