Geng Panda Slim

Thursday, March 13, 2014

SHAKLEE : Hemoglobin Rendah Semasa Mengandung



Payah betul aku nak update blog. Berbulan blog ni bersawang. Bukan tak ada keinginan tp malas tu melebihi segalanya. Wakaka

Usia kandungan mencecah 24 weeks.  Aku mengalami paras hemoglobin yg rendah. Hanya 7.9g. turun sikit lagi confirm kena masuk darah.  Huhu tak mau aku. Para nurse dan doc di KKIA aku pegi tu menasihatkn aku untuk makan iron tablets and makan banyak hati ayam dan sayuran hijau.

Sayuran hijau tu aku memang makan. Iron tablets yang coklat dan maroon tu pun aku makan tiap ari… tapi selepas 3 bulan hb aku malah drop ke 7.9??

Aku jadi risau. So aku Tanya doctor boleh tidak aku ambil supplemen tuk gantikan iron tablets tu. Dia cakap, yg klinik bagi adalah yang terbaik keep makan. Aku diam saja.

Tapi sebagai ibu yang risau, aku dah tak boleh tahan dengan iron tablets dari KKIA ni memandangkan xada perbahan sejak 3 bulan lepas.

Jadi apa aku buat, aku decided untuk beli SHAKLEE supplement. Aku dan suami dah berbincang, kesihatan dan anak kami ni lebih penting. Kami tutup mata dan beli Shaklee pregnant set (Vitamin-C, Vita-Lea, B-Complex, Omega Guard, ESP dan Ostematrix) sekali dengan daftar jadi member. Cadang nak bisnes Shaklee juga. Hehhee

Syukur sangat, selepas 2 minggu consume je, next appt dengan doc, HB naik ke 8.9. wow… sangat berkesan kan? Penyerapan iron itu sangat bagus aku x rasa pening dan nak muntah seperti yang aku rasa masa aku makan iron tablets dari klinik.

Badan pun rasa sangat bertenaga dan xla rasa letih sangat. Even kadang2 aku ni kena bekerja dari pukul 8am ke 8.00pm. ataupun kadang2 9.00am ke 11.00pm. penat itu tidak la seteruk mana pun. Tambah lagi sedang mengandung ni.

Jadi kepada para ibu mengandung yang mahukan supplement terbaik, jangan ragu-ragu dengan Shaklee.

SHAKLEE Suplement terbaik Tanya saya anything dan saya akan jawab setiap persoalan anda… boleh email: wen25cyanor@gmail.com/ Facebook: https://www.facebook.com/wen.wink  ataupun boleh weechat ID: wenwink_gab.

1 comments:

NasQ said...

jaga makan ek...

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91