Geng Panda Slim

Monday, September 20, 2010

Salah Ke??????


Hai semua…
Hmm salah ke kalau kita mencintai seseorang? Salah? My answer, absolutely NO. But, it will be YES if you love someone and hurt somebody else secara segaja. That’s totally wrong man…
What? U didn’t understand? Okay here, let me explain it to u… People born with love in their heart.  Jadi manusia itu lahir2 je da memang lahir dengan perasaan tersebut. CINTA boleh di kategorikan sebagai suatu perasaan abstrak yang berbeza-beza… tapi bila kita mencintai seseorang, obsess dengan perasaan kita terhadapnya sehingga kita sanggup melakukan perkara yang tidak baik demi dia. Then itu salah.. Maksud sy, contohnya kita sanggup merampas, fitnah, bahkan membunuh orang lain seprti isterinya, isterinya, tunangnya, boyfriendnya ataupun girlfriendnya.
Nah! Itu sudah salah bukan? Cinta itu kasih saying tapi jangan sampai kita terlalu obsess dengan cintakan seseorang sehingga kita menjadi orang lain.
Nah, skarang ni, fikirlah kalau anda di tempat pihak yang anda sakiti itu? Sabarkah anda menghadapinya? Well guys jangan terlalu mementingkan diri sendiri. Fikirkan orang lain. Kita hidup di muka bumi yang sama. Kita bergantung antara satu sama lain untuk meneruskan kelangsungan hidup.. so fikir la guys..
Penat juga bercakap pasal cinta ni. memang cinta ni membuat manusia jadi gila. Kehilangan segal-galanya keran cinta. Sanggup melakukan segalanya demi cinta. What Is CINTA!!! Why is it too powerfull to face off? Hmm… menyakitkan, menyenangkan, memberikan kita belaian kebahagian, namun juga memberikan bayangan derita yang akan menghantui seseorang selamanya…
Siapa pun anda, berikan lah yang terbaik untuk CINTA anda. Jangan sia- sia kan.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91