Geng Panda Slim

Tuesday, September 14, 2010

GADGET BARU dan aku yang di tipu...

Cuba teka apa dia? Hehe saya beli Handphone baru lagi… yang hari tu saya jual.. ada ke patut si penjual tu ckp handphone tu ori dari Singapura.. tau tau dari china. Guangdong plat u. huuuuuu…

Cakp sal handphone ni kan… handpone baru saya ni bukan la yang terlalu canggih juz yang murah2 je.. ikut kemampuan sebagi student la beb.. hehehe tapi yang penting hanphone ni original punya dan ada warranty lagi setahun. Kalau ada pa pa pun dekat je la saya nak p serang balik tokey die. Hehehhe…handphone ni buat sa cukup puas hati. Can do anything I want with it. 

Tapi terus terang kali ni saya gagal manage kewangan saya dalam hal ni. saya menagalami kerugian yang agak banyak kerana gadget baru…. But bersyukur juga. Menjadi satu peringatan kepada saya semula tentang prinsip membeli yang saya hampir lupakan… 

Memang sakit ati sangat2 la bila tau kita di tipu oleh Saler…. Tapi apa nak buat kan dah kita terbeli barang yang dia jual tu. Gatal sangat tangan kan da kena.. hehe

Kalau ikutr ati nak je g cari budak jual handpon tu and sekeh dia mcm saya sekeh anak patung saya. Tapi kan malas la pula nak kecoh2 kan? Hehee ayoyoyo.. biarlah dia dengan kebahagian dia menipu orng. Dia untung kita rugi. Dia sedap kita sakit.. hhuuhu.. tapi dalam ati ckp juga nanti bila kau da menghadap Tuhan ko jawab la penipuan ko tu dengan DIA sendiri kan? Haa kan da kena balik… kat dunia ni dia sedap le… tapi kat sana sapa nak jawab. Huh…

Well, friends…
Kadang2 bila kita betul2 teringinkan sesuatu benda seperti gadget baru ni, buat la pertimbangan sebaik-baiknya.. saya selalu pegang kata2 “MAHAL MEMBELI MENANG MEMAKAI”. Tapi kena la berpada2 dalam memegang kata2 ni… tak semua yang mahal tu sesuai dengan kita dan tak semua yang murah tu tak berkualiti. U all kena pandai sesuaikan la dengan diri u all…

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91