Geng Panda Slim

Friday, March 19, 2010

Di tengah Pergumulan.

seringkali manusia bertindak dengan kata hati. Apa yg terjadi? akibtnya pro kepada kekecewaan... berakhir dengan airmata. saya tak berkata bahawa bertindak mengikut kata hati itu salah, namun perlu fikir siapa rujukannya. Adakah kita merujuk Firman Tuhan? Adakah kita sedang sabar menantikan jawapan Tuhan? Atau kita sedang berusaha melakukan segala sesuatu mengikut kemahuan sendiri? Di samping tindakan profesional dan rasional, our 1st priority must be GOD!

I'm not saying that i am the good one and all of you should do exactly like me. NO!  I just a human. i am full with crying. I often blame all around me to the prob I've faced before. I thought i am the strongest one. I say i do it with myself, tapi ternyata, Tuhan yang memampukan saya. Diluar sedar saya, saya berjalan tanpa Dia  yang menuntun.

Saya sering melukakan hati Bapa dan selalu pula kembali berteleku di hadapannya. Kemudian kembali melukakan hati Bapa. namanya Manusia kan? selalu saja melakukan kesilapan. Seorang teman pernah memberikan saya satu doa yang patut di amalkan setiap hari untuk menghindari  kutuk. ( maaf sy tak ingat the exactly words). namun dengan keras ia turut memperingatkan saya agar saya dan teman yang lain tidak mempergunakan (salah guna) perkara tersebut.

seorang teman pula pernah memberitahu saya bahawa segalal sesuatu yang di doakan dan tidak mendapat sebarang jawapan daripada Tuhan adalah suatu yang......... i dont remember. tapi point saya di sini bukan itu. i mean, bagaimana ya mendengar suara BAPA?  apakah diri ini penuh dengan kepalsuan dan meneyebabkan semuanya berlaku? Tuhan tolong anak-MU bapa.

Saudara, saya mohon, bantulah saya dalam doa... saat ini terlalu besar pergumulan yang bertandang dalam kehidupan saya. jadikan Sya kuat dalam pelbagai perkara. kuatkan saya untuk menghadapi dan bertegas dalam hal-hal pergumulan saya.

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91