Geng Panda Slim

Wednesday, December 18, 2013

Aku Bukan Withdawal Machine (ATM)



This lately, aku rasa macam bank. Selang dua hari aku dapat call untuk minta duit.
Am I too loaded dan di lihat berduit?
Aku rasa aku pakai biasa saja, tinggal bukan di banglo mewah.
Makan pun everyday makan homemade dish except lunch.
Tapi aku hairan kenapa aku di sasarkan untuk tempat withdraw duit.
Bila di kata tidak ada, tetap memaksa. Ibarat kad kredit. Cash kering, disuruh berhutang tapi untuk kegunaan orang lain…
Aku bukan bank. Aku pun masih berhutang ni kan pla nak hutang untuk orang lain guna.
Aku ni penakut, card credit offer pun aku tolak walaupun sebenarnya baik untuk kecemasan.
Sebab aku takut berhutang. Aku tak berani dengan konsep guna dulu bayar kemudian melainkan dengan institusi bukan kewangan yang terlalu mencari untung.
Pening aku dengan situasi ni. Serba salah tidak dapat membantu. Tapi nak bantu macam mana jika cash yang ada cukup2 sehingga gaji?
Nasihat aku, memang semua orang suka duit. Tapi duit skang ni payah nak cari, senang nak abis. So jangan la seberani-berani sangat mengambil risiko bermain dengan sejumlah duit yang banyak sampai puluhan ribu. Ratusan pun aku da x sanggup.

~Sekadar luahan ~

0 comments:

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91