Geng Panda Slim

About Me

My Photo
A fully housewife for a man named Gabril and A Mother of a daughter Leona,
A kampung girl that grow up in a rural kampung in sabah and now I am currently living here Jungle of Rocks (Kuala Lumpur)

Thursday, April 21, 2016

Cara nak buat Pisang Tahan Lebih Lama.

P I S A N G

Aku... suami dan anak sangat suka makan pisang. Pisang emas dan pisang berangan la yang selalu kami beli.

Tapi masalahnya pisang ni...cepat rosak. Tak sampai seminggu dah rosak. Nak beli banyak2 susah. 

So aku tergoogle tanpa sengaja kaedah untul bantu pisang ni bertahan lebih lama. Agak leceh tapi sesuai dengan aku. Hehe. Lebih baik leceh daripada membazir.




Aku bungkus bahagian atas pisang tu macam kat dalam gambat atas ni. Bahagian yang berbungkus tu mengandungi bahan yang apabila terbebas ke udara maka pisang anda akan cepat rosak. So kita kasi bungkus dia.. tengok berapa lama pisang ni bertahan. 

Aku dapat tips ni dari google. Sila google dalam bahasa Inggeris ya. Okay. Cukup. Babai

1 comments:

Just said...

brp lama la buli tahan klu buat mcm tu?

Post a Comment

Bace dah, Gelak dah, Nangeh da? Hmm KOMEN LEEE.. :P

Popular Posts

 
blog ini diedit oleh fiezah91